• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070403026
  • خبرنگار : 50040

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

سال آور زیتون در گیلان/ پیش بینی برداشت ۲۶ هزار تنی

سال آور زیتون در گیلان/ پیش بینی برداشت ۲۶ هزار تنی

ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به شرایط باغات، سال آور محصول زیتون بوده و پیش‌بینی می شود بیش از ۲۶ هزار تن زیتون از باغات استان به ارزش ۱۳۰۰ میلیارد تومان برداشت شود.

صالح محمدی در گفت وگو با ایسنا، گیلان را یکی از قدیمی ترین خاستگاه های پرورش زیتون در کشور دانست و اظهار کرد: دانش فنی کاشت نهال و بهره برداری و فرآوری محصولات زیتون از استان گیلان به سایر نقاط کشور رفته است.

وی با بیان اینکه در راستای سیاست های نظام بعد از پیروزی انقلاب مبنی بر افزایش اتکای تولید روغن به داخل، افزود: برنامه گسترش باغات زیتون در دستور کار دولت ها قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان این استان را دارای ۹۷۲۱ هکتار باغات زیتون دانست و تصریح کرد: ۸۹۰۰ هکتار از باغات زیتون استان بارده هستند؛ با توجه به شرایط باغات، سال آور محصول زیتون بوده و پیش بینی می شود بیش از ۲۶ هزار تن زیتون از باغات استان به ارزش ۱۳۰۰ میلیارد تومان برداشت شود.

محمدی با بیان اینکه ۲۲ هزار باغدار گیلانی در حرفه زیتون کاری مشغول فعالیت هستند، گفت: زیتون از فرصت های ناب سرمایه گذاری در استان بوده؛ کشت این محصول در مناطقی که دارای حداقل منابع تغذیه و رطوبت است، می تواند به سبز نگه داشتن جغرافیا کمک کند.

وی زیتون را یکی از محصولات با ارزش و راهبردی استان دانست و تاکید کرد: ۱۰۰ واحد فرآوری کنسرو زیتون و ۱۰ واحد روغن کشی با ظرفیت ۲۶ هزار تن در سال داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به حمایت این سازمان از سرمایه گذاران در حوزه تکمیل زنجیره ارزش زیتون، عنوان کرد: در صورت تامین منابع آب، در بخش احداث باغات نیز شاهد تخصیص اعتبارات مصوب جهت پرداخت تسهیلات در اراضی شیبدار هستیم.

وی همچنین از هماهنگی با سازمان انرژی اتمی جهت مبارزه با آفت مگس زیتون از طریق نرعقیمی با هدف کاهش جمعیت این آفت خبر داد و بیان کرد: از تکنیک های هسته ای در راستای افزایش بهره وری باغات نیز کمک می گیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha