• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403070402980
  • خبرنگار : 50136

طی ۶ ماهه اول سال جاری صورت گرفت

کشف ۱۱۵ تخلف محیط زیستی در آذربایجان‌غربی

کشف ۱۱۵ تخلف محیط زیستی در آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت : در ۶ ماهه نخست سال جاری ، ۱۱۵ تخلف محیط زیستی توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان کشف شده و ۱۴۸ متخلف با تشکیل پرونده، به مراجع قضایی معرفی شده اند.

رضا معصومی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: در این خصوص  ۳۴ قبضه اسلحه شکاری از متخلفین کشف و ضبط شده که از این تعداد ۲۹ اسلحه مجاز و ۵ قبضه غیرمجاز است که با سیر روند قانونی تحویل مراجع ذیصلاح شده است.

وی با اشاره به رصد فضای مجازی توسط تیم کارشناسی یگان حفاظت بیان کرد: ۴ مورد تخلف محیط زیستی در فضای مجازی  که عمدتا مربوط به فروش غیرمجاز حیات وحش بوده است، شناسایی و متخلفین به مرجع قضایی معرفی شده‌اند.

معصومی ادامه داد: در همین مدت، عملیات اطفای حریق در ۳۶ هکتار از مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان با حضور به موقع مامورین یگان حفاظت محیط زیست، عوامل آتش نشانی و با همکاری و همراهی نیروهای انتظامی و جوامع محلی انجام شده است.

وی گفت: ۱۱۳ قطعه انواع پرنده مانند کبک، سارگپه و سهره طلایی از متخلفین زنده‌گیری پرندگان کشف و در طبیعت رهاسازی شده است و ۷۵۰ قطعه انواع ماهی نیز از صیادان غیرمجاز کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اقدامات مختلفی به غیر از گشت و کنترل و اقدامات سلبی،  توسط اداره کل حفاظت محیط زیست به منظور پیشگیری و جلوگیری از تخلفات محیط زیستی انجام شده است، اظهار کرد: نصب تابلوهای هشداری در مناطق تحت مدیریت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای جوامع محلی و روستاییان و برگزاری کلاس‌های آموزشی یک ساعت با محیط‌بان در مدارس سراسر استان از جمله این اقدامات است.

وی از مردم با فرهنگ استان و دوستداران طبیعت و محیط زیست خواست در صورت مشاهده تخلفات محیط زیستی و شکار و صید موضوع را از طریق  سامانه تلفنی سراسری و شبانه روزی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha