• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403070402930
  • خبرنگار : 50589

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز:

در پرداخت هبه عدالت رعایت شود

در پرداخت هبه عدالت رعایت شود

ایسنا/آذربایجان شرقی دبیر کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز بر لزوم اهمیت و توجه ویژه به موضوعات خدمات شهری تاکید کرد.

نود و هفتمین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در سال چهارم در ساختمان شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه عملکرد منابع و مصارف منطقه ۵ و منطقه ۱۰ شهرداری در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳ با حضور شهرداران منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

علیرضا نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در بررسی بودجه مناطق و سازمان ها در جلسات قبل مشاهده شد که شهرداری منطقه ۵ نسبت به مناطق هم ردیف خود مانند شهرداری منطقه ۱ و ۲ و سایر مناطق تحقق بودجه ای پنج ماهه‌ی کمتری دارد.

وی ادامه داد: بهانه‌ای شد مناطق مختلف شهرداری را از نظر تحقق بودجه‌ای بیشتر بررسی کنیم چرا که شورا اگر بخواهد از بُعد نظارتی نگاه کند بودجه مبنای خیلی از مسائل است.

در ادامه این جلسه، تجویز مساعدت مالی در قالب اهداء مبلغی از بدهی آقای ارشد میرزایی ناشی از عوارض و جرایم تخلفات ساختمانی ملک به پلاک ثبتی اصلی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که دوباره مورد تحقیق قرار گرفته و به کمیسیون ارائه شود.

اسماعیل چمنی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در این رابطه گفت: عدالت باید برای همه یکسان باشد. شاید صدها پرونده مرتبط ارجاعی به شورا و کمیسیون داشته باشیم اما به دلیل اینکه افراد ارتباطی ندارند توجه‌ به اختصاص هبه برای آن ها در نظر گرفته نمی‌شود.

وی ادامه داد: قانون باید برای همه یکسان باشد؛ برای تعلق هر هبه‌ توسط شهرداری به افراد پس از انجام تحقیقات لازم صورت گیرد.

احد صادقی، دبیر کمیسیون برنامه و بودجه نیز در این جلسه ضمن انتقاد نسبت به کم توجهی به امورات خدمات شهری گفت: متاسفانه شاهد کم توجهی به حوزه خدمات شهری هستیم. از طرفی میلیاردها تومان از بودجه شهرداری صرف احداث ساختمان جدید باشگاه شهرداری تبریز شده است و وظیفه اولیه شهرداری که عمدتاً مربوط به حوزه خدمات شهری است به حلقه ای مفقوده تبدیل شده است.

وی گفت در حوزه خدمات شهری با کمبود نیرو مواجه هستیم. وانت بارها و دستفروشان نظم شهر را بر هم ریخته اند؛ این درحالی است که به جای ایجاد بازارچه محلی؛ ۲۶۰ میلیارد تومان جهت احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در نظر گرفته می شود.

چمنی در رابطه با مراجعه شهروندان به مناطق مختلف شهرداری تبریز گفت: تمام مدیران و مسئولین شهرداری در مناطق مختلف مکلفند که شأن و منزلت مراجعه کنندگان را حفظ کنند.

وی ادامه داد: هر شهروند باید بتواند به راحتی با شهرداری در ارتباط باشد و رضایتمندی مردم در این باب امری مهم و حیاتی است.

به گزارش ایسنا، همچنین تجویز اقدام بر اساس مفاد صورتجلسه توافق فیمابین فرمانداری و شهرداری تبریز در خصوص اهدا خودروی پیکاپ ریچ سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز به بخشداری مرکزی تبریز و انتقال اموال و موجودی روستا الحاقی (الوار علیا و فتح آباد) به شهرداری تبریز نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به تصویب نرسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha