• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070402918
  • خبرنگار : 50290

ویژه برنامه‌های هفته گردشگری در اصفهان

ویژه برنامه‌های هفته گردشگری در اصفهان

ایسنا/اصفهان همایش رسمی روز جهانی گردشگری، نشست‌های ویژه فعالین تأسیسات گردشگری، جشنواره کودک، جشنواره کمپینگ و کاروان خودروهای کمپر، همایش ویژه گردشگری روستایی در روستای ابیانه، تور اصفهان‌گردی، و نیز بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، برخی از رویدادهای هفتۀ گردشگری در استان اصفهان است.

علیرضا حبیبی، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا و درخصوص رویدادها و برنامه‌های این اداره در هفتۀ گردشگری بیان کرد: برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفتۀ گردشگری در استان اصفهان براساس بالابردن سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری در جامعه و نشان‌دادن تأثیرات گردشگری بر ارزش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تدوین شده و محور آن نیز شعار سال سازمان جهانگردی گردشگری و صلح است.

او ادامه داد: روز نخست هفته گردشگری یعنی پنجم مهرماه کلیه فعالین گردشگریِ سطح شهر اصفهان به‌منظور تجدید میثاق با آرمان‌های دفاع مقدس و گرامیداشت یاد شهدا در گلستان شهدای اصفهان حضور خواهند یافت. در همین روز برنامه استقبال از گردشگران ورودی به اصفهان به‌ویژه در فرودگاه اصفهان با اهدای یک شاخه گل رز و تبریک چهره به چهره توسط انجمن دفاتر خدمات مسافرتی انجام خواهد شد. ضمن اینکه بازدید از بناهای تاریخی همۀ شهرستان‌های استان در این روز برای عموم مردم رایگان است.

حبیبی گفت: در روز ششم مهرماه در کاخ چهلستون جشنواره خودروهای کلاسیک، آفرود و موتورسیکلت برگزار می‌شود که البته این خودرها مانوری را نیز در سطح شهر اصفهان برگزار می‌کنند. همچنین روز هفتم مهرماه به مناسبت روز جهانی گردشگری و باتوجه به تقارنِ آن با بازگشایی مدارس، زنگ گردشگری در مدارس منتخب اصفهان با همکاری صنف راهنمایان گردشگری نواخته خواهد شد و راهنمایان گردشگری در رابطه با اهمیت صنعت گردشگری و تأثیرات آن در مباحث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای دانش‌آموزانِ این مدارس صحبت خواهند کرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: ورزش چوگان که در فهرست جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است بعدازظهر هشتم مهرماه و از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در میدان امام(ره) برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه همایش رسمی بزگداشت روز جهانی گردشگری با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و یا معاونت گردشگری این وزارتخانه در روز نهم مهرماه در سالن همایش‌های یکی از هتل‌های پنج ستارۀ اصفهان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این همایش از از برترین‌های گردشگری، پیشکسوتان و کارآفرینان گردشگری تجلیل خواهد شد.

حبیبی اضافه کرد: در هفته گردشگری، جشنواره کمپینگ و کاروان خودروهای کمپر در سطح ملی برگزار می‌شود که این گروه در سه استان کشور حضور پیدا خواهند کرد و در روز نهم مهرماه به اصفهان خواهند رسید؛ بدین منظور برای آن‌ها ایستگاهی برای آنها در پارکینگ شماره دو منطقه گردشگری صفه درنظر گرفته شده است.

او توضیح داد:  تعدادی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ازجمله هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی و دفاتر حمل و نقل گردشگری ستان در هفتۀ گردشگری به بهره‌برداری خواهند رسید. در این خصوص ۵ پروژه در شهر اصفهان، ۳ پروژه در کاشان، ۲ پروژه در اردستان و ۳ پروژه در آران و بیدگل افتتاح خواهند شد. همچنین رالی موتورسیکلت‌سواران "حرم تا حرم" به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و با شعار وفاق ملی صلح جهانی برگزار می‌شود که موتورسواران، مسیر امامزاده زینبیه اصفهان تا حرم آقای علی‌بن موسی‌الرضا را طی می‌کنند.

 معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان اضافه کرد: تعدادی همایش و کارگاه‌های آموزشی گردشگری با همکاری دانشگاه‌های استان ازجمله دانشگاه سیتی‌سنتر در هفته گردشگری برگزار می‌شود که طی آن سعی خواهیم کرد تا مباحث آموزشی در حوزۀ گردشگری را برای بازآموزی و افزایش آگاهی فعالین کسب‌وکارهای گردشگری ارائه کنیم.

حبیبی گفت: از دیگر برنامه‌های هفتۀ گردشگری، جشنواره کودک و همچنین جشنوارۀ گردشگری خوراک است که به منظور ارتقاء تنوع غذایی ایرانی ازسوی مجتمع فرهنگی کوثر برگزار می‌شود. تورهای علمی و کارگاه آموزشی گردشگری نجوم و رصد ستارگان نیز در کویر شرق اصفهان برگزار می‌شود. ضمن اینکه نشست‌های ویژه فعالین تأسیسات گردشگری با حضور مسئولین از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری است که در آن به چالش‌های گردشگری رسیدگی خواهد شد و با مشارکت بخش خصوصی درصدد رفع این چالش‌ها خواهیم بود.

او با اشاره به برگزاری تور اصفهان‌گردی با همکاری انجمن دفاتر مسافرتی، بیان کرد: این تورها در هفته گردشگری به‌صورت روزانه دو تور و ویژۀ عموم و دانشجویان گردشگری، هنرمندان صنایع‌دستی، خانوادۀ شاغلین تأسیسات گردشگری برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از بافت تاریخی اصفهان، بازار و مراکز گردشگری و تفریحی و تاریخی این شهر دیدن کنند.

حبیبی با بیان اینکه پروندۀ ثبت جهانی روستای ابیان به یونسکو ارسال شده و احتمال بسیارقوی این ثبت در سال جاری رخ خواهد داد، افزود: به همین مناسبت و در روز دوازدهم مهرماه همایش ویژه گردشگری روستایی در روستای ابیانه در راستای ثبت جهانی ابیانه و با حضور فعالین گردشگری و مقامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و استان برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یادآوری کرد: مراسم قالیشویان مشهد اردهال که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است همه‌ساله در دومین جمعۀ مهرماه هر سال برگزار می‌شود و امسال نیز درنظر داریم که این رویداد با حضور فعالین گردشگری و با هدف ترویج گردشگری معنوی مذهبی برگزار ‌شود.

او با اشاره به اینکه رویدادها و برنامه‌های ویژه‌ای به مناسبت هفته گردشگری در شهرستان‌های استان نیز برگزار خواهد شد، دراین‌باره نیز گفت: افتتاحیه‌ها، نشست‌های هم‌اندیشی، جشنواره‌ها و حضور در مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های آنها، نواختن زنگ گردشگری، و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، ازجمله برنامه‌هایی است که در شهرستان‌های استان اصفهان و هم‌زمان با مرکز استان برگزار خواهد شد.

حبیبی خاطرنشان کرد: ان‌‍شاءالله با حضور مقام محترم وزارت، پروژه‌های بزرگی که در شهر اصفهان سرمایه‌گذاری شده‌اند بهره‌برداری خواهند شد که ازجمله باید به حمام تاریخی چهارباغ، هتل دوستارۀ رجبیان، هتل دوستارۀ فتحعلی حبیب‌خان در خیابان استانداری، و خانۀ امین‌التجار اشاره کرد، سه اقامتگاه زیبا نیز در کاشان افتتاحی خواهدشد. ضمن اینکه بازدید از کارخانۀ ریسباف، هتل پنج‌ ستاره ارگ جهان نما و هتل پنج ستاره ویرا نیز از برنامه‌هایی است که با حضور مقام وزارتخانه صورت می‌گیرد.

او افزود: بعد از هفته گردشگری و در تاریخ ۲۵ مهرماه یک رالی موتورسواری بین‌المللی برگزار خواهد شد که از بارسلونا آغاز شده و مسیر خود را در تعدادی از استان‌های ایران ادامه خواهد داد که اصفهان نیز ایستگاه‌ استقبال از این موتورسواران خواهد بود و سپس از مرز خارج شده و به سمت کشور نپال حرکت خواهند کرد. ضمن اینکه آبان‌ماه نیز برنامه‌های بین‌المللی در حوزۀ گردشگری در استان اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha