• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070402916
  • خبرنگار : 30147

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی مطرح کرد

ضرورت ارتقای ایمنی در معادن و توجه بیشتر به حقوق کارگران

ضرورت ارتقای ایمنی در معادن و توجه بیشتر به حقوق کارگران

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: حادثه معدن طبس نشان‌ دهنده نیاز جدی به ارتقای ایمنی در معادن و توجه بیشتر به حقوق و شرایط کاری کارگران در این حوزه است.

امیررضا رجبی، در دیدار با خانواده جان‌باختگان حادثه معدن طبس در کلات اظهار کرد: حادثه معدن طبس از جمله حوادث ناگوار و تأسف‌بار در حوزه معادن کشور است که تاکنون منجر به فوت ۲۶ نفر از شهروندان خراسان رضوی از شهرستان‌های قوچان، بردسکن، جغتای، کاشمر، سبزوار، خلیل‌آباد و کلات شده است.

وی با اشاره به اهمیت پیگیری حقوق خانواده‌های جان‌باختگان گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت متعهد به حمایت از این خانواده‌ها است و در همین راستا، علاوه بر ابلاغ پیام تسلیت مقام عالی وزارت، اقداماتی نیز برای بررسی دلایل وقوع حادثه و جلوگیری از تکرار چنین رخدادهایی در دستور کار قرار گرفته است.

ضرورت ارتقای ایمنی در معادن و توجه بیشتر به حقوق کارگران

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این وظیفه ما است که به‌طور مداوم شرایط کاری معادن را بهبود بخشیم و جان کارگران را در اولویت قرار دهیم.

رجبی همچنین بر اهمیت همکاری و تعامل مستمر میان مسئولان محلی و ملی تأکید کرد و افزود: در پی این حادثه، هم‌فکری‌های مستمری با مسئولان و مدیران مرتبط انجام شده است و امیدواریم با اجرای سیاست‌های مناسب، شاهد بهبود وضعیت ایمنی در معادن باشیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، معاونین امور معادن و صنایع معدنی، بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صمت خراسان رضوی و روسای شهرستان‌های مربوطه نیز در روزهای اخیر، به نیابت از وزیر صمت و مدیرکل استان، در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر جان‌باختگان حادثه معدن زغال سنگ طبس حضور یافته و به خانواده‌های داغدار تسلیت گفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha