• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403070402915
  • خبرنگار : 50535

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی: 

شهر جدید سهند به ۱۵ مدرسه جدید نیاز دارد

شهر جدید سهند به ۱۵ مدرسه جدید نیاز دارد

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی ضمن دعوت از بخش خصوصی و خیرین برای مشارکت در مدرسه‌سازی شهر جدید سهند، گفت: این شهر به ۱۵ مدرسه‌ی جدید نیاز دارد.

فرهاد فرهودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه کمبود فضاهای آموزشی در شهر جدید سهند مشکل اساسی دانش آموزان این شهر است، اظهار کرد: در صورت استقرار خانوارهای مسکن مهر در این شهر، مدارس موجود جوابگوی دانش‌آموزان جدید نبوده و سه نوبته کردن مدارس ضربه اساسی به آموزش بوده و امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: در راستای حل این مشکل اداره‌ کل نوسازی استان تفاهم نامه‌ای با اداره‌ی کل راه و شهرسازی منعقد کرده که ضمن آن برای سال جاری ۲ باب مدرسه‌ی ۱۲ کلاسه تحویل آموزش و پرورش این شهر داده است، همچنین مقرر شد تا شرکت عمران شهر جدید سهند نیز به عنوان متولی این شهر، چهار باب مدرسه طی سال جاری به آموزش و پرورش استان تحویل دهد.

وی افزود: دو باب مدرسه از تعهدات اداره‌ کل نوسازی مدارس استان مزین به نام‌های شهید آیت الله رئیسی و شهید آل هاشم یک مهر ماه سال جاری به دانش آموزان شهرک سهند تحویل داده شده است.

نیاز مبرم به مدرسه در سهند تا حدودی رفع شده است

فرهودی با بیان اینکه احداث این دو مدرسه نیاز مبرم و حاد این شهر به مدرسه را تا حدودی برطرف کرده است، بیان کرد: تا دو سال آینده باید در  شهر سهند، ۱۵ باب مدرسه‌ی ۱۲ کلاسه احداث شده و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی بیان کرد: بنابر تعهد وزیر اسبق راه و شهرسازی در سفر شهید جمهور آیت الله رئیسی به استان گفته شد که ۱۶ باب مدرسه توسط وزارت راه و شهرسازی در شهر جدید سهند احداث می‌شود، امیدواریم وزارت راه و شهرسازی به تعهدات خود در راستای مدرسه سازی عمل کند.

وی توضیح داد: براساس دستور استاندار شهید آذربایجان شرقی آقای رحمتی و مصوبه‌ی شورای آموزش و پرورش احداث مدارس مورد نیاز مسکن نهضت ملی بر عهده‌ی اداره‌ی کل راه و شهرسازی است.

فرهودی با بیان اینکه درحال حاضر حدود ۳۳ مدرسه در شهر جدید سهند وجود دارد، گفت: علیرغم اینکه همه‌ی این مدارس به صورت دو شیفته اداره می‌شود بازهم کمبود مدرسه در این شهر احساس می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی اضافه کرد: امیدواریم بنگاه‌های اقتصادی، شهرک‌های صنعتی، فرمانداران اسکو و تبریز، خیرین و بخش خصوصی در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود ما را در ساخت مدارس جدید برای دانش آموزان شهر جدید سهند یاری کنند.

وی با بیان اینکه مدارس شهر جدید سهند همگی تازه ساخت و ایمن هستند، تاکید کرد: ما مشکل زمین نداریم مشکل ما در خصوص تامین اعتبار برای ساخت مدرسه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha