• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070402882
  • خبرنگار : 71129

درخواست بیش از ۱۰۰ قانونگذار آمریکایی از بایدن برای تحقیقات درباره قتل «عایشه نور»

درخواست بیش از ۱۰۰ قانونگذار آمریکایی از بایدن برای تحقیقات درباره قتل «عایشه نور»

گروهی متشکل از ۱۰۳ قانونگذار آمریکایی از بایدن خواستند تا تحقیقات مستقلی را درباره کشته شدن یک فعال ترکیه‌ای-آمریکایی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری که اوایل ماه جاری میلادی رخ داد، انجام دهد.

به گزارش ایسنا، این گروه از قانونگذاران آمریکایی در نامه‌ای به جو بایدن و آنتونی بلینکن ،رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور و همچنین مریک جرالد، دادستان کل خواستار تحقیقات مستقل، دقیق و معتبر در ارتباط با کشته شدن «عایشه نور»، فعال ترکیه‌ای-آمریکایی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی شدند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، در این نامه آمده است: «با توجه به شواهد، معتقدیم که آمریکا باید تحقیقات مستقلی را درباره این رویداد انجام دهد. بدون انجام تحقیقات بیشتر، به نیروهای اسرائیلی مجوز غیرقابل قبولی می‌دهیم تا بدون عواقب، به کارهایش ادامه دهد. اسرائیل باید بابت مرگ خانم عایشه نور مسئول و پاسخگو باشد.»

در نامه این گروه از قانونگذاران همچنین آمده است: «این تحقیقات باید شامل تمامی شواهد موجود و مرتبط باشد.»

این نامه به امضای اعضای برجسته کنگره شامل «آدام اسمیت»، «پرامیلا جایاپال»، «رشیده طلیب»، «باربارا لی»، «جمال بومن»، «رو خانا» و سناتورها برنی سندرز و پیتر ولش رسیده است.

عایشه نور ۲۶ ساله شهروند ترکیه‌ای-آمریکایی ۶ سپتامبر سال جاری میلادی در جریان یک راهپیمایی صلح آمیز علیه شهرک نشینان صهیونیست در نزدیکی نابلس در کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله رژیم صهیونیستی کشته شد.

درخواست بیش از ۱۰۰ قانونگذار آمریکایی از بایدن برای تحقیقات درباره قتل «عایشه نور»
عایشه نور

ارتش این رژیم مدعی است تحقیقات اولیه نشان می‌دهند این زن جوان به احتمال زیاد به صورت «غیرمستقیم و غیر عمدی» به ضرب گلوله کشته شده است. فیلم ویدئویی و شاهدان اما برخلاف نظر ارتش رژیم صهیونیستی می‌گویند. گزارش اخیر واشنگتن پست فاش کرد که این زن جوان بیش از ۲۰ دقیقه پس از عبور شرکت کنندگان در این راهپیمایی از جاده اصلی توسط نیروهای اسرائیلی کشته شد.

خانواده عایشه نور می‌گویند کشته شدن او هدفمند بوده و از واشنگتن خواستند تا همانند آنکارا تحقیقات مستقلی را در این باره انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha