• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070402878
  • خبرنگار : 50175

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان مطرح کرد

ضرورت آشنایی نسل نو جامعه با قهرمانان دفاع مقدس

ضرورت آشنایی نسل نو جامعه با قهرمانان دفاع مقدس

ایسنا/لرستان سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: آشنایی نسل نو جامعه با قهرمانان دفاع مقدس ضروری است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان امروز چهارم مهرماه در نشست روایت گری دفاع مقدس با عنوان «با این ستارها» در ایام هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس علاوه بر اینکه نمادی برای مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم است، روایت‌گر و در بردارنده رشادت‌ها و دلاوری‌های مردان و زنانی است که جانانه و تا آخرین قطره خون خود برای حفظ کیان و خاک کشور عزیزمان ایران و آرامش و امنیت آن جنگیدند.

وی با بیان اینکه نسل نو جامعه با مطالعه کتاب‌ها و روایتگری با قهرمانان خود آشنا می‌شوند، افزود: امروزه ما در جنگ روایت‌ها هستیم و از هر ماجرا روایت‌های مختلفی در دسترس افراد بوده که یکی از مشکلات اصلی، عدم راستی آزمایی توسط خواننده است که معمولاً روایت اول در ذهن وی نقش می‌بندد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان دفاع مقدس را گنجی گران‌بها دانسته و تصریح کرد: علی‌رغم اینکه آثار خوبی از دفاع مقدس منتشر شده، اما اعتقاد دارم در این زمینه همچنان سال‌های سال می‌توان نوشت و روایت کرد تا آیندگان اسطوره‌های واقعی خود را بیشتر بشناسند.

سبزیان به تهاجم فرهنگی دشمن علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و اضافه کرد: دشمن از راه‌های مختلف سعی در ضربه زدن به کشور را داشته و متأسفانه بعضی از هموطنان نیز به کشور خود پشت کرده و با امکانات دشمن سعی در پنهان کردن حقایق دارند.

وی امروز کشور را مدیون رشادت‌های دلاورمردان دفاع مقدس دانسته و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران اسلامی در حوزه نظامی در دنیا حرف برای گفتن داشته اما در سال‌های دفاع مقدس عزیزان ما با حداقل امکانات و با بهره بردن از عنصر معرفت، اخلاق و ولایت‌پذیری دشمن را زمین‌گیر کردند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان به بیان خاطره‌ای از شهیدان، «مرحمت بالازاده و محمدعلی پورعلی» پرداخت.

گفتنی است، در ادامه برخی از فرماندهان لرستانی دوران مقدس به روایتگری روزهای حماسه برای حاضران پرداخته و در پایان از برگزیدگان مسابقات کتابخوانی تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha