• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403070402869
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

گلایه فرماندار زابل از رفتار سلیقه‌ای بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

گلایه فرماندار زابل از رفتار سلیقه‌ای بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل گفت: بانک‌ها باید از انجام رفتار سلیقه‌ای در پرداخت تسهیلات پرهیز و همه آن‌ها از یک دستور العمل واحد به منظور تسریع و تسهیل در درخواست‌های مردم پیروی کنند.

علی ولایتی پور امروز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها که با هدف بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات و عملکرد بانک‌های شهرستان زابل برگزار شد، افزود: مدیران و مسوولان وظیفه دارند که زمینه لازم را برای ایجاد اشتغال با پرداخت تسهیلات، تسهیل کنند و مدیران بانک ها نیز باید ضوابط یکسانی را برای مراحل مختلف پرداخت تسهیلات مانند ضامن را رعایت کنند و هیچ بانکی مجاز به انجام کارهای سلیقه‌ای نیست.

وی ادامه داد: در بحث وثیقه باید وحدت رویه یکسانی وجود داشته باشد و از مهمترین اهداف ما و این جلسات ایجاد وحدت رویه در روند ثبت‌نام، تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به کار آفرینان و رضایتمندی آنان‌ است.

سرپرست فرمانداری ویژه زابل بیان کرد: دستگاه‌های ذیربط موظفند برای پرداخت صحیح وام‌ها به نحوه چگونگی پرداخت‌ها نظارت کافی داشته باشند و همان افرادی که طبق دستورالعمل‌ها و ضوابط کمیته اشتغال به بانک‌ها معرفی شده‌اند، همان افراد تسهیلات اشتغالزایی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه مدیران نباید بی‌تفاوت باشند و مردم را مدام در خصوص دریافت تسهیلات سرگردان کنیم، گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع افزایش جمعیت حجت را بر همه ما تمام کرده و مسوولان دولت پای‌کار هستند و تلاش می‌کنند و این وظیفه ما است که کارها را انجام دهیم.

ولایتی پور تصریح کرد: ما دنبال این هستیم که بتوانیم با قانونمند بودن و تسهیل‌گری در چارچوب قانون، بهترین خدمات را به مردم ارائه کنیم و به همین منظور مدیران اجرایی مکلف هستند خدمت رسانی به مردم و اجرای موارد مذکور را سرلوحه کار خود قرار دهند و با افزایش پاسخگویی، خدمت رسانی بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: نباید با رفتار سلیقه‌ای در پرداخت تسهیلات مردم را سرگردان کنیم و اگر چنین موردی از هر شعبه‌ای دیده شود حتما با بانک متخلف برخورد خواهد شد.

سرپرست فرمانداری ویژه زابل با بیان اینکه مشکلات را باید مکاتبه و با استان مطرح، پیگیری و حل کنیم تا کار مردم انجام شود، افزود: تضامین وام‌ها یک‌رویه مشخص داشته و سلیقه‌ای عمل نشود تا این تسهیلات در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha