• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403070402866
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد:

برای تامین آب منطقه سیستان باید سراغ راه‌های جایگزین برویم

برای تامین آب منطقه سیستان باید سراغ راه‌های جایگزین برویم

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه حقابه باید کار را پیگیر باشیم اما نباید کار را روی حقابه متوقف کنیم چرا که معلوم نیست طرف مقابل زیر بار برود و باید سایر راه حل‌ها را دنبال کنیم و حتی برای تامین آب هم سراغ راه‌های جایگزین برویم.

آیت‌الله مصطفی محامی امروز چهارشنبه در دیدار اقشار مختلف مردم شهرستان زابل ضمن استماع مطالبات برخی از علما و معتمدین منطقه به بیان نکات مد نظر پرداخت و عنوان کرد: مردم منطقه سیستان باید دلسوز همدیگر، همراه و ید واحده باشند و به یکدیگر رحم کنند و حرف‌های همدیگر را نقض نکنند و هم صدا باشند که در این صورت قطعا این حرف‌های آنها در استان و کشور جا باز خواهد کرد.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس مردمی از نقاط مختلف از جمله شرق کشور، استان سیستان و بلوچستان و منطقه سیستان راهی جبهه‌های جنگ شدند و ایثار و از خودگذشتگی کرده و جانباز، اسیر و شهید شدند و به وظیفه خود عمل کردند و جان خود را با خدا معامله کرده و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور دست بیگانه بیفتد و حالا ما میراث دار آن‌ها هستیم و باید قدر شهدا و خانواده شهدا را بدانیم.

امام جمعه زاهدان افزود: مقام معظم رهبری همواره در فرمایشات خود عنوان کرده‌اند:" اگر می‌خواهیم شعار وحدت در جهان تاثیرگذار باشد ابتدا باید آن را درون کشور خود عملیاتی کنیم" و این مسیر را دنبال و اسلام و وحدت اسلامی را قدر بشناسیم.

آیت‌الله محامی بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی عده‌ای برای حفظ کشور ازتنگه احد ایران به غرب کشور رفتند تا یک وجب از خاک وطن دست دست دشمن نیفتد و مبادا به گونه‌ای شود که با بی تدبیری سرزمین‌های شرق کشور را از دست بدهیم و مبادا با بی توجهی اقتصاد، بازار و امکانات منطقه خود را در اختیار دیگران قرار بدهیم چرا که هر کس کشور خود را دارد و دیگران برادران دینی ما و در کشور خودشان برای ما محترم هستند اما حساب و کتاب به جای خود، دوستی و برادری هم به جای خود.

 وی ادامه داد: شهدا برای حفظ اسلام و آبادانی کشور جان خود را فدا کردند و حالا نوبت ماست که برای آبادانی کشور و منطقه خودمان تلاش کنیم.

 امام جمعه زاهدان در بخش دیگری از بیانات خود گفت: بنده در گذشته و در جلسات مختلف تاکید کرده‌ام که مردم منطقه سیستان باید دلسوز همدیگر، همراه و ید واحده باشند و به یکدیگر رحم کنند و حرف‌های همدیگر را نقض نکنند و هم صدا باشند که در این صورت قطعا این حرف‌های آن ها در استان و کشور جا باز خواهد کرد اما بالعکس اگر از هر جا یک صدا بر بیاید دیگر مسئولان در مرکز کشور توجهی به این صحبت‌ها نخواهند داشت چرا که مشخص است هنوز مردم منطقه با خودشان کنار نیامده‌اند و به نتیجه نرسیده‌اند.

 آیت‌الله محامی اظهار کرد: پول‌های زیادی به منطقه سیستان آمده و سرمایه‌گذاری‌های فراوان صورت گرفته اما متاسفانه هدر رفته و به درستی مدیریت نمی‌شود با وجود اینکه افراد فرهیخته در منطقه سیستان بسیار هستند.

 وی گفت: پیشنهاد این است که ائمه جمعه و فرمانداران منطقه سیستان با محوریت امام جمعه و فرماندار شهرستان زابل در قالب جلساتی مسائل منطقه را فهرست و ارائه کنند تا بتوانیم هر کدام از موارد را در استان و سپس در مرکز کشور پیگیری کنیم اما نقطه شروع پیگیری‌ها در منطقه است و کار باید از همین جا شروع شود و هر سال تعدادی از مشکلات را کم و بعد سراغ سایر مشکلات دیگر برویم.

 نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اگر راه چاره وجود نداشت قابل تحمل بود اما خداوند متعال ظرفیت‌های زیادی را در منطقه قرار داده اما متأسفانه ما استفاده نمی‌کنیم.

 وی در پاسخ به برخی از مطالبات مردم مبنی بر منطقه آزاد سیستان، حقابه و تقسیم استان عنوان کرد: بحث منطقه آزاد سیستان از دوران استاندار اسبق آقای موهبتی مطرح بود اما نیاز است تا در شرایط کنونی با عزم جزم به طور ویژه در مرکز کشور پیگیری شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه حقابه باید کار را پیگیر باشیم اما نباید کار را روی حقابه متوقف کنیم چرا که معلوم نیست طرف مقابل زیر بار برود و باید سایر راه حل‌ها را دنبال کنیم و حتی برای تامین آب هم باید سراغ راه‌های جایگزین برویم.

 آیت‌الله محامی اظهار کرد: بحث تقسیم استان را به طور پیگیری کرده‌ایم و در دوران ریاست جمهوری شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی طرح جدی شد و در استان جلسه گذاشتیم و در مجلس هم مطرح شد که برخی نمایندگان استان مخالفت کردند و خواستار تأخیر در کار بودند و در دولت جدید هم همچنان این بحث در حال پیگیری است و ما هم تاکید کردیم فارغ از جنجال های سیاسی این مسئله کارشناسی شود و ما پیشنهادات خود را داشته‌ایم و تاکید کردیم بر کارشناسی لازم برای اینکه منافع مردم استان در نظر گرفته شود.

 امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در دولت جدید هم بنده جلساتی با رئیس جمهور، معاون اول، برخی از وزرا و برخی از معاونین وزرا داشتیم که خوشبختانه همان گونه که در دولت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نگاه ویژه به استان داشتند دولت جدید هم به استان سیستان و بلوچستان اهتمام داشته و ما باید از این فرصت جهت جذب امکانات و رشد و پیشرفت منطقه خود نهایت استفاده را داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha