• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070402810
  • خبرنگار : 50175

استاندار مطرح کرد:

ضرورت استرداد ارزش‌افزوده فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بنگاه‌های اقتصادی به داخل لرستان

ضرورت استرداد ارزش‌افزوده فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بنگاه‌های اقتصادی به داخل لرستان

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: استرداد ارزش‌افزوده فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بنگاه‌های اقتصادی و انتقال حساب آن‌ها به داخل استان ضروری است.

ابوطالب شفقت سوم مهرماه در جلسه گفت‌وگوی شورای بخش خصوصی با دولت موضوع افزایش گردش مالی لرستان با استرداد مالیات بر ارزش‌افزوده و انتقال حساب مؤسسات مالی بزرگ به داخل استان، در خصوص مالیات ارزش‌افزوده فروشگاه‌های زنجیره‌ای اظهار کرد: مقرر شد امور مالیاتی این موضوع را پیگیری و حساب‌هایی که درآمد آن‌ها مربوط به داخل استان است، در سطح کشور تفکیک و سهم استان را بتواند پس از تلخیص به استان ارجاع دهد تا از این طریق هم حساب و گردش مالی استان ارتقا پیدا کند و هم سهم مالیات ارزش‌افزوده استان تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث مالیات ارزش‌افزوده یک اشکال اساسی وجود دارد، گفت: نسبت به قانونی که در این زمینه تصویب شده است اعتراضاتی را انجام داده‌ و مکاتباتی با معاون اول ریاست محترم جمهور داشته‌ایم و ایشان به سازمان برنامه‌وبودجه دستور بررسی داده و قرار است کار کارشناسی انجام پذیرد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در سطح کشور حدود ۸ الی ۱۰ استان هستند که در این حوزه مغفول مانده‌ و سهم ارزش‌افزوده آن‌ها به علت درآمد پایین بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و نبود این بنگاه‌ها کاهش یافته و این موضوع باعث شده است که در حق  شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و ...  اجحاف شود که امیدواریم بتوانیم از طریق دولت این مسائل را دنبال کنیم.

شفقت در خصوص انتقال حساب بانک‌ها و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی  به استان، افزود: این موضوع را دولت ابلاغ کرده و تقریباً قریب به اتفاق آن‌ها آورده‌اند و چندتایی که نیاورده‌اند از طریق دولت اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: این موضوع به گردش مالی حساب‌های استان و افزایش منابع بانکی استان  کمک می‌کند و ما هم از بخش خصوصی درخواست کرده‌ایم و انتظار ما این است که این بخش حساب‌های مالی خود را به استان بیاورند.

استاندار لرستان ادامه داد: حدود ۲۸ بنگاه بخش خصوصی که تقریباً سهم حساب آن‌ها بالا بوده و خدمات مدیریتی، شهری و عمومی را از استان می‌گیرند از آنان درخواست کرده‌ایم که حساب خود را به‌منظور افزایش گردش مالی استان و درآمدهای بانکی به لرستان منتقل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha