• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403070402791
  • خبرنگار : 50212

دادستان عنوان کرد

بی‌مهری برخی فروشندگان لوازم‌التحریر با مصرف‌کنندگان ساوجی

بی‌مهری برخی فروشندگان لوازم‌التحریر با مصرف‌کنندگان ساوجی

ایسنا/مرکزی دادستان عمومی و انقلاب ساوه با اشاره به بروز برخی تخلفات صنفی در سطح صنوف عرضه لوازم‌التحریر در این شهرستان گفت: متاسفانه برخی عرضه کنندگان مایحتاج تحصیلی دانش آموزی با عرضه کالای با سود بالا و خارج از چارچوب تعیین شده و فاقد فاکتور، در حق مصرف کنندگان و والدین دانش آموزان بی مهری می‌کنند.

محمودرضا سازنده در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص بازدید سرزده از تعدادی از واحدهای صنفی عرصه لوازم التحریر که با حضور رییس تعزیرات حکومتی، فرمانده انتظامی، رییس اتاق اصناف و بازرسین صورت گرفت اظهار کرد: این بازدید مشترک به منظور نظارت بر قیمت و نحوه عرضه لوازم التحریر و مایحتاج تحصیلی دانش آموزان صورت گرفت.

وی با تاکید بر بازرسی و نظارت مستمر بر واحدهای عرضه کننده لوازم التحریر گفت: بازرسی‌ها در ایام بازگشایی مدارس، باید به صورت سرزده به منظور نظارت بر قیمت ها و نحوه عرضه لوازم التحریر، پوشاک، کیف و کفش بطور متوالی ادامه داشته و با اصناف متخلف قاطعانه برخورد قانونی شود.

دادستان ساوه با تاکید بر اینکه هیچ واحد صنفی متخلفی برابر قانون از برخوردهای قضایی و تعزیراتی در امان نخواهد بود، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به مسئولین مربوطه منعکس کنند و مطمئن باشند که برخورد قاطع با متخلفین انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در جریان این بازدیدها تخلفاتی نظیر عدم درج قیمت یا گران‌فروشی، عدم ارائه فاکتور فروش توسط فروشندگان به مشتریان و عدم ارائه فاکتور خرید مشاهده و مقرر شد این تخلفات توسط تعزیرات حکومتی و بازرسین اتاق اصناف رسیدگی و منجر به برخورد قانونی شود.

وی با تاکید مجدد بر تشدید نظارت ها در ایام بازگشایی مدارس و افزایش تقاضای مردم برای خرید مایحتاج تحصیلی دانش آموزان گفت: در ایام خاصی همچون فصل بازگشایی مدارس که مصرف کنندگان لوازم التحریر برای خرید کالاهای مورد نیاز خود به صنوف عرضه کننده این کالاها مراجعه می‌کنند و مغازه ها با شلوغی و ازدحام مواجه هستند، ضرورت نظارت بر بازار افزایش پیدا می‌کند تا در این شلوغی‌ها شاهد منفعت طلبی و سودجویی افراد منفعت طلب نباشیم و با هر گونه تخلف احتمالی برخورد قانونی صورت گیرد.

رییس اداره تعزیرات حکومتی ساوه نیز گفت: مردم، گرانفروشی در بازار لوازم التحریر را به اداره تعزیرات حکومتی گزارش دهند یا با سامانه ۱۳۵ تماس بگیرند.

محمد زارعی به گشت های مشترک اداره تعزیرات حکومتی همراه با بازرسان ادارات صمت و اتاق اصناف ساوه همزمان با بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: در جریان گشت های مشترک، عمده تخلفات مشاهده شده شامل عدم ارائه فاکتور، عدم درج قیمت و گران‌فروشی بود که این پرونده‌ها به محض بررسی و متناسب با نوع تخلفات، منتهی به صدور حکم و اعمال مجازات شدند.

وی گفت: در راستای کنترل بازار و رعایت حقوق شهروندان با اقدامات عملیاتی و موثر، نظارت و رسیدگی به تخلفات متخلفین احتمالی در واحدهای صنفی مربوطه، در قالب گشت های مشترک تا نیمه نخست مهرماه در حال اجراست و اعمال مجازات انجام می شود.

زارعی تصریح کرد: پرونده‌های گرانفروشی، نداشتن نرخ نامه صنفی، صادر نکردن فاکتور و دیگر تخلفات صنفی که در این طرح تشکیل می‌شوند، خارج از نوبت، رسیدگی می شود و متخلفان بدون هیچ گونه اغماض و مماشاتی بر اساس مصوبه سران قوا، علاوه بر اشد مجازات مثل تعطیلی واحد صنفی و نصب پارچه به عنوان متخلف، به چند برابر شدن جریمه، محکوم می‌شوند.

 رئیس اتاق اصناف ساوه نیز با اشاره به تشدید نظارت بر عرضه لوازم‌التحریر همزمان با آغاز بازگشایی مدارس در ساوه گفت: اجرای این طرح به منظور تنظیم بازار مصرف در آستانه بازگشایی مدارس با حضور بازرسان انجام شده و با مشاهده برخی تخلفات، واحدهای صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

سید مسعود خدامی با اشاره به اینکه طرح بازگشایی و نظارتی برای سال جدید تحصیلی از ابتدای شهریورماه شروع شده و در این طرح از فروشگاه‌های لوازم‌التحریر، البسه، کیف و کفش بازدید می‌شود، افزود: نظارت بر قیمت و توزیع این اقلام صورت می‌گیرد و تمامی واحدهای صنفی و اقتصادی موظف به درج قیمت بر روی کالاهای عرضه شده خود هستند.

وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کم فروشی، گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و ... مراتب را با تماس از طریق شماره ۴۲۲۰۸۸۲۵  به اطلاع بازرسان اتاق اصناف برسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha