• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070402788
  • خبرنگار : 50181

مدیرعامل آبفای استان:

اعتبار باشد مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه سال آینده افتتاح می‌شود

اعتبار باشد مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه سال آینده افتتاح می‌شود

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: امیدواریم با تامین به موقع اعتبارات، مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

رضا داودی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه که عملیات اجرایی آن به صورت رسمی از تابستان سال ۱۴۰۱ آغاز شد، گفت: این پروژه در مجموع ۳۰ درصد پیشرفت دارد، اما پیشرفت بخش سازه‌ای آن ۷۰ درصد است.

وی مهمترین عامل برای تسریع در اجرای مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه را تامین اعتبار دانست و اظهار کرد: اگر اعتبار داشته باشیم، بنا داریم با توجه به پیشرفت خوب بخش سازه‌ای، این بخش را تا پایان امسال به اتمام برسانیم و سال آینده بر خریداری و نصب تجهیزات مورد نیاز تصفیه‌خانه متمرکز شویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه مجموع اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این تصفیه‌خانه فاضلاب را ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و ادامه داد: چنانچه تا پایان امسال ۳۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق شود، می‌توانیم بخش سازه‌ای تصیه‌خانه را امسال  تکمیل کنیم.

داودی ابراز امیدواری کرد با تامین به موقع اعتبارات مورد نیاز، این تصفیه‌خانه تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی از پیگیری برای تامین منابع این پروژه از سرفصل‌های مختلف از جمله لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، قرار گرفتن در لیست پروژه‌های اولویت‌دار قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و سازمان برنامه و بودجه و... خبر داد و تاکید کرد: به علاوه چنانچه رئیس جمهور سفری به کرمانشاه داشته باشد، قطعا پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب که در سفر رییس جمهور شهید به کرمانشاه نیز جزو مصوبات بود را دوباره مطرح خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به ظرفیت این تصفیه‌خانه فاضلاب نیز اشاره کرد که ۶۷ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و ۲۴.۵ میلیون مترمکعب در سال است و تصفیه فاضلاب حدود ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر کرمانشاه را پوشش خواهد داد.

داودی با بیان اینکه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه از بهترین و پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب دنیا است، تامین آب پایدار برای صنایع پایین دستی، بهبود شرایط بهداشتی و محیط زیستی و مرتفع شدن بخش بزرگی از موضوع فاضلاب به عنوان یکی از بزرگترین دغدغه‌های شهر کرمانشاه را از مهمترین مزایای اجرای این پروژه برشمرد.

پیگیر اجرای مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه هستیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از پیگیری برای اجرای مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه نیز خبر داد و گفت: به دنبال سرمایه‌گذار برای اجرای این طرح هستیم.

داودی با بیان اینکه احداث مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب هیچ ارتباطی با اتمام مدول دوم ندارد، افزود: اگر همین امروز سرمایه‌گذار پیدا کنیم، این پروژه را شروع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه با احداث مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه فاضلاب کل جمعیت شهر پوشش داده خواهد شد، گفت: ظرفیت در نظر گرفته شده برای این تصفیه‌خانه نیز ۶۷ هزار مترمکعب برای جمعیت ۴۰۰ هزار نفر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۱:۱۰

آبشوران پل نواب را درست کنید ،سری به بازار بنکدارها بزنید و بوی تعفن را حس کنید