• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070402782
  • خبرنگار : 50416

رونق بازار؛ ارمغان پنجمین جشنواره ‌مبلمان منبت‌ ملایر

رونق بازار؛ ارمغان پنجمین جشنواره ‌مبلمان منبت‌ ملایر

ایسنا/همدان پنجمین جشنواره ملی مبلمان منبت ملایر از ۱۵ شهریور ماه به مدت یک ماه در ملایر در حال برگزاری است؛ در این مدت ملایری‌ها شاهد حضور پلاک‌های غریبه بسیاری در سطح شهر به‌ویژه در بازار مبلمان منبت و شهرک تخصصی مبلمان حاجی‌آباد و یا کوچه کارآفرینی هستند و شهر حسابی شلوغ شده است.

به گفته برخی از نمایشگاه‌داران، پنجمین جشنواره مبلمان منبت ملایر یکی از موفق‌ترین جشنواره‌ها بوده و آورده اقتصادی خوبی برای فروشندگان و فعالان این هنر صنعت داشته است و روح تازه‌ای بر بازار مبلمان دمیده و بازار مبلمان را که مانند بازار خودرو، مسکن و .... کم رونق شده بود، بار دیگر رونق بخشیده است.

طبق اعلام فرماندار ویژه ملایر، بنا بر برآوردهای صورت گرفته در نیمه جشنواره مبل منبت امسال، فعالان این هنر صنعت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال فروش داشتند.

علاوه بر پخش ۴۰ هزار ثانیه تبلیغات رایگان در قالب ۵۰۰ مورد پخش تلویزیونی تیزر از دو هفته قبل از آغاز جشنواره، به همت احمد آریایی نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تبلیغات محیطی پنجمین جشنواره مبلمان منبت ملایر در ۱۵ نقطه شهر تهران و نیز ۸ بیلبورد تبلیغاتی در اتوبان تهران- قم نصب شده است.

برگزاری بیش از ۱۴ جشنواره متنوع دیگر از جمله جشنواره آلبالوی شهر زنگنه، جشنواره گردو علی آباد، جشنواره شیره پزی و جشنواره فرش ازندریان در سطح شهرستان در طی این یک ماه نیز با هدف ایجاد شور و نشاط در سطح شهرستان و معرفی ظرفیت های جهان شهر ملایر، در جذب گردشگر بی تاثیر نبوده است.

سال ۱۳۹۸ بود که ملایر به برکت وجود ۹۰۰۰ منبت کار و استاد کار ماهر و ۵۳۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ، موفق به کسب نشان جهانی مبلمان منبت شد و در حال حاضر با اشتغال ۱۱ هزار هنرمند منبت کار به‌صورت مستقیم و ۳۰ هزار نفر به‌صورت غیر مستقیم، ۶۵ درصد مبلمان کشور را تولید می کند و حالا در پنجمین سالگرد جهانی شدنش، میزبان پنجمین جشنواره ملی مبلمان منبت است.

رونق بازار؛ ارمغان پنجمین جشنواره ‌مبلمان منبت‌ ملایر

تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی، بُعد روانی بسیار خوبی برای جشنواره داشت

یکی از نمایشگاه داران ملایر در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا، پنجمین جشنواره مبلمان منبت ملایر را یکی از موفق‌ترین جشنواره‌های مبلمان ملایر خواند و گفت: تبلیغات گسترده سبب جذب مشتریانی از استان‌هایی از جمله سیستان و بلوچستان، فارس و خراسان شد که تا پیش از این مشتری ما نبودند.

علی امامی از فروش بیش از ۶۰ دست مبلمان در ایام جشنواره و فروش مبلمان به خارج از کشور از جمله اربیل عراق خبر داد و افزود: مدیریت بخش خصوصی در ساخت تیزر، کیفیت بالا، مدت پخش طولانی و حرفه ای بودن تیزر از جمله نقاط قوتی بود که سبب تغییر نگرش مشتری هایی شد که ملایر را به عنوان مبلمان خشن می شناختند اما حالا ملایر را بعنوان مبلمان کلاسیک هم می شناسند.

امامی حرفه‌ای بودن تبلیغات را عامل دیگر موفقیت بیشتر این دوره از جشنواره دانست و بیان کرد: در نظر گرفتن تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی، بُعد روانی بسیار خوبی برای جشنواره داشت و در افزایش فروش موثر بود.

جشنواره امسال بازخورد خیلی خوبی در سطح شهر داشت

الهام گودرزی یکی دیگر از فعالان مبلمان منبت ملایر است که ضمن ابراز رضایت از جشنواره امسال به خبرنگار ایسنا گفت: خوشبختانه جشنواره امسال بازخورد خیلی خوبی در سطح شهر داشت و بار دیگر امید را به بازار مبلمان ملایر تزریق کرد.

به گفته گودرزی، پنجمین جشنواره مبلمان منبت نه تنها برای نمایشگاه داران و فعالان هنر صنعت مبلمان منبت، بلکه برای همه صنوف در سطح شهر بازخورد خیلی خوبی داشت.

وی مطرح کرد: ممکن است عده ای نیز به دلایل مختلف از جمله مدل، تنوع کار و دوری مسیر و محل قرارگرفتن نمایشگاه فروش خوبی نداشته باشند و راضی نباشند اما در مجموع، رضایت خیلی خوبی از جشنواره داریم و سعی می‌کنیم پس از این جشنواره نیز بتوانیم این عنوان جهانی را حفظ کنیم.

بیش از ۸۰۰۰ بازدید از نمایشگاه‌های مبلمان در سطح شهر ملایر

گودرزی تاکید کرد: بیشتر مشتریان و بازدید کنندگان مبلمان ملایر از شهرهای جنوبی کشور از جمله خوزستان، بوشهر، لرستان، ماهشهر، ایلام و خرم‌آباد هستند اما در طول جشنواره امسال شاهد حضور مشتریانی از استان‌های قزوین، اصفهان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان بودیم.

وی تبلیغات تلویزیونی و فضای مجازی را یکی از عوامل موثر در موفقیت جشنواره امسال دانست و خاطرنشان کرد: در طول جشنواره بیش از ۸۰۰۰ بازدید از نمایشگاه‌های مبلمان در سطح شهر داشتیم.

این فعال صنعت مبلمان منبت با تاکید بر اینکه مردم نسبت به ملایر شناخت دارند و این شهر نیاز به معرفی ندارد، گفت: مبلمان منبت ملایر کار دست است و تنوع مبلمان استیل بالایی دارد، بطوری‌که بیش از ۳۰۰۰ مدل مختلف مبلمان استیل را می توان در ملایر دید.

گودرزی با بیان اینکه منبت‌کاران ملایری بصورت ذاتی در این هنر دست دارند و این هنر را از اجداد خود آموختند، خاطرنشان کرد: منبت کاران ملایری بر روی چوب گل‌هایی خلق می‌کنند که زنده است و حرف می‌زند و کار دستگاه نیست.

رونق بازار؛ ارمغان پنجمین جشنواره ‌مبلمان منبت‌ ملایر

فروش زیادی نداشتیم اما بازدید کننده زیاد بود

اسماعیل امینی نیز یکی دیگر از نمایشگاه داران مبلمان در ملایر است که در گفت و گو با خبرنگار ایسنا مطرح کرد: فروش زیادی نداشتیم اما بازدید کننده زیاد بود.

امینی برگزاری چنین جشنواره هایی را کمک کننده به صنعت مبلمان دانست و پیش بینی کرد در آینده اتفاقات خوبی در حوزه هنر صنعت مبلمان ملایر رقم بخورد.

وی برگزاری چنین جشنواره هایی را موثر و مفید در معرفی ملایر و برند مبلمان منبت این شهرستان خواند که ممکن است در حال حاضر برای برخی از فروشندگان، آورده نداشته باشد اما در آینده خروجی دارد.

تنوع گردشگر و ورود گردشگران جدید؛ یکی از ویژگی‌های خاص پنجمین جشنواره مبلمان منبت

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر جشنواره مبلمان منبت امسال را یکی از بهترین جشنواره‌های مبلمان منبت چند سال اخیر به لحاظ حجم تبلیغات از شبکه‌های سراسری و تبلیغات از فضای مجازی توسط بلاگرها و کمیته تبلیغات دانست.

ابراهیم جلیلی در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در طول برگزاری جشنواره مسافرانی از شهرهای چابهار و شیراز وارد شهر شدند که تاکنون سابقه نداشته برای خرید مبلمان به ملایر سفر کنند.

جلیلی تنوع گردشگر و ورود گردشگران جدید را یکی از ویژگی‌های خاص پنجمین جشنواره مبلمان منبت دانست که دلیل آن تبلیغات گسترده و پخش تیزر از شبکه های سراسری تلویزیون و استفاده از ظرفیت بلاگرهای فضای مجازی بود.

بازدید بیش از ۱۵۰ هزار نفر از جاذبه های ملایر در طول جشنواره

وی با بیان اینکه طی بازدیدهای انجام شده از بازار مبلمان ملایر، نمایشگاه داران از فروش راضی بودند، گفت: از ۱۵ شهریور ماه تا دوم مهر ماه  بیش از ۱۵۰ هزار نفر از جاذبه های ملایر بازدید و ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در مراکز اقامتی این شهر اقامت کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر ظرفیت اقامت در مراکز تحت پوشش اداره میراث فرهنگی را حدود ۴۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: برای اسکان مسافران در طول جشنواره مبلمان منبت از استادسراها و خوابگاه های دانشگاه های آزاد و ملی و ظرفیت آموزش و پرورش و برخی مراکز اجاره ای استفاده شد و مشکلی در بحث اقامت نداشتیم.

رونق بازار؛ ارمغان پنجمین جشنواره ‌مبلمان منبت‌ ملایر

برخی نمایشگاه‌ها ۱۲۰ دست مبلمان فروختند

رئیس اتحادیه درودگران مبل منبت ملایر نیز به استقبال خیلی خوب از پنجمین جشنواره مبلمان منبت ملایر اشاره و اظهار کرد: بررسی فاکتورها نشان دهنده استقبال خوب از جشنواره است؛ برخی نمایشگاه ها ۲۰ دست، برخی ۵۰ و حتی برخی ۱۲۰ دست مبلمان فروش داشتند و فاکتور زدند.

یدالله کریمی در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا با تاکید بر اینکه بیش از ۶۰ فاکتور از استان سیستان و بلوچستان داشتیم، بیان کرد: فضای مجازی و کانال‌های عمومی استان سیستان و بلوچستان را خوب پوشش دادیم و همین دلیل حضور مشتریانی از این استان بود.

حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اختتامیه جشنواره مبلمان منبت ملایر

کریمی در نظر گرفتن تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای مشتریان را عاملی موثر در جذب مشتری و افزایش فروش خواند و تاکید کرد: جشنواره امسال شوک خیلی خوبی به بازار مبلمان ملایر وارد کرد و آورده خوبی برای شهرستان داشت.

رئیس اتحادیه درودگران مبل منبت ملایر از حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره مبلمان منبت خبر داد و افزود: مراسم اختتامیه جشنواره روز جمعه ۱۳ مهر ماه در بوستان سیفیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha