• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403070402780
  • منبع : نمایندگی سمنان

صدور ۲۱ هزار برگه معاینه فنی در سمنان/ رد معاینه فنی نیمی از خودرو سنگین

صدور ۲۱ هزار برگه معاینه فنی در سمنان/ رد معاینه فنی نیمی از خودرو سنگین

ایسنا/سمنان رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از صدور بیش از ۲۱ هزار برگه معاینه فنی ناوگان حمل و نقل جاده ای طی ۶ ماهه اول امسال در استان سمنان خبر داد.

 مهدی رجایی‌فرد با اشاره به انجام معاینه فنی افزون بر ۲۱ هزار دستگاه ناوگان سنگین از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار کرد: از ابتدای سال تا آغاز ماه مهر، ۲۱ هزار و ۲۳ دستگاه انواع وسائط نقلیه‌ سنگین متعلق به ناوگان حمل و نقل جاده ای به مراکز معاینه فنی ناوگان حمل و نقل سنگین این استان مراجعه کردند.

وی از رد گواهی معاینه فنی بیش از ۵۰ درصد مراجعه‌کنندگان در مرحله اول درخواست‌ها خبر داد و تصریح کرد: رد نیمی از درخواست‌ها نشان‌دهنده  نظارت کیفی در این بخش است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان ادامه داد: همچنین ۶۰ درصد معاینه فنی اتوبوس‌ها نیز در مراکز معاینه فنی استان رد شدند که گویای عملکرد خوب و نظارت‌های جدی در این بخش است.

وی از فعالیت چهار مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در سطح استان سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مراکز صدور معاینه فنی در چهار شهرستان سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان فعالیت دارند.

رجایی‌فرد با اشاره به قرار گرفتن استان سمنان در مسیر دو کریدور مهم و پرتردد شمال به جنوب و غرب به شرق بیان کرد: با توجه به میزان تردد بالای خودروها در محورهای مواصلاتی استان، نظارت کیفی بر ناوگان باری و سنگین در استان نقش مهمی در کاهش سوانح جاده‌ای و حمل و نقل ایمن دارد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه مراکز معاینه فنی ناوگان سنگین تحت نظارت این اداره فعالیت دارند، اضافه کرد: تلاش همکاران ما بر این است که به منظور بهبود شاخص ایمنی در ترددهای جاده‌ای استان، کمک به هوای پاک و حفظ محیط زیست‌، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودروهای سنگین در جاده‌ها و ... کلیه فرآیندهای کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه‌های معاینه فنی برابر مقررات انجام شود.

وی با بیان اینکه صدور برگه‌های معاینه فنی در استان به صورت ۱۰۰ درصد مکانیزه انجام می‌شود خاطرنشان کرد: براساس قوانین، تردد وسایل نقلیه فاقد برگه معاینه فنی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی از رانندگان ناوگان حمل و نقل و باری استان خواست که با دستگاه‌های ناظر و مسئول در این بخش از جمله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه و مراکز معاینه فنی همکاری حداکثری داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha