• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070302691
  • خبرنگار : 30147

طرح سؤال از شهردار کاشمر کلید خورد

طرح سؤال از شهردار کاشمر کلید خورد

ایسنا/خراسان رضوی عضو شورای شهر کاشمر طرح سؤال از شهردار کاشمر را کلید زد و باید جواد کوهسرخی، شهردار این شهر برای پاسخگویی به سؤالات مطرح شده از سوی این عضو شورا در حوزه‌های مختلف در جلسه رسمی این نهاد مردمی حضور یابد.

محمد صادقی عضو شورای شهر کاشمر سه‌شنبه شب در صد و چهلمین جلسه شورای شهر گفت: بر اساس قانون یک یا چند نفر از اعضاء شورای شهر در خصوص عملکرد شهردار یا عملیات‌های شهرداری به دلیل عدم انجام و کوتاهی در وظایف قانونی می‌توانند به عنوان تذکر و در ادامه طرح سؤال و همچنین استیضاح موضوع را به رأی‌گیری بگذارند.

وی گفت: گرچه تاکنون چندین بار به صورت شفاهی به شهردار مواردی، تذکر داده شده اما عملاً نه تنها اقدامی از سوی شهردار صورت نگرفته بلکه ایشان به شورا هم جوابگو نیستند.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه بارها موضوعات مختلفی را مطرح کرده و از شهردار خواسته شده پاسخ دهند اما اتفاقی نیفتاده است، افزود: یکی از سؤالات مورد نظر از شهرداری موضوع عدم تعیین تکلیف ۱۴۰۰ متر زمین اطراف بنای تاریخی خانه دانش که شهردار برخلاف مصوبه شورای شهر دستور دیوارکشی را داده و ۲.۵ سال از این اقدام می‌گذرد که قرار بوده غرفه‌های سنتی در این فضا احداث شود ولی اقدامی نشده است.

وی همچنین به کارگیری نیروهای خارج از ضوابط و قانون و برخلاف مصوبات شورای شهر را به عنوان یکی دیگر از سؤالات مطرح کرد و گفت: گرچه بر اساس مصوبه شورای شهر، شهرداری هرگونه نیرویی که قرار باشد انتقالی، جابجایی و به کارگیری جدید داشته باشد باید با مصوبه شورا انجام دهد اما خلاف مصوبه و بدون اجازه شورا افرادی را وارد مجموعه کرده‌اند.

صادقی با بیان اینکه بارها در این خصوص تذکر داده‌ایم اما بازهم به نتیجه نرسیده است، اذعان کرد: متأسفانه نیروهایی هم که به کارگیری می‌شوند تخصص خاصی نداشته و بلااستفاده در سطح شهرداری رفت و آمد دارند و هیچ اقدامی هم صورت نمی‌گیرد.

وی همچنین در خصوص رهاسازی پروژه‌ها به صورت نیمه تمام گفت: حتی سالن جدید شورای شهر هم علیرغم هزینه‌های بسیاری که صورت گرفته رها شده و اقدامی برای به نتیجه رساندن آن صورت نگرفته در صورتی که قرار بود اردیبهشت‌ماه افتتاح شود.

عضو شورای شهر با انتقاد از آغاز پروژه‌های متعدد بدون مصوبه شورا، اظهار کرد: در خصوص مجتمع تجاری در دور میدان بهار که در حال احداث است شفاف‌سازی نشده و نمی‌دانیم برچه اساس توسط شهرداری احداث می‌شود و آیا مصوبات لازم اخذ شده است یا نه؟

تبدیل فضای سبز به اماکن تجاری

وی با اشاره به عدم بهسازی بهشت بقیع با وجود تخصیص بودجه و اعتبار گفت: نه تنها بهشت بقیع بهسازی نشده بلکه مصالح رها شده است.

 صادقی با انتقاد از تبدیل فضای سبز توسط شهرداری به اماکن تجاری افزود: روز به روز به جای اینکه سرانه فضای سبز بیشتر شود اما تغییر کاربری داده می‌شود.

وی در خصوص افزایش نصب کانکس‌ها در بلوار سید مرتضی بدون رعایت موارد ایمنی و بهداشتی که روز به روز، بدون توجه به امنیت و اشغال پارکینگ گسترش پیدا می‌کند، افزود: هر جا فضای خالی داریم بدون مصوبه شورا مجوز گذاشتن کانکس می‌دهند.

وی همچنین عدم در اختیار گذاشتن اطلاعات برای بررسی در کمیته حسابرسی را به عنوان بخشی از سؤالات و ابهامات ایجاد شده بیان کرد و گفت: وقتی عضو شورا از بسیاری اقدامات شهرداری اطلاعی ندارد به شهروندانی که ندارند انتقادی نیست.

صادقی با اشاره به اینکه از شهردار به عنوان عضو هشتم شورای شهر انتظار داریم، حداقل دو جلسه در ماه در جلسات حضور داشته باشد و به رفع ابهامات بپردازد، گفت: متأسفانه شهردار خود را جدا از شورا می‌داند و بسیاری از اقدامات را بدون مصوبه شورای شهر پیش می‌برد که این هم جای سؤال دارد.

 شورای شهر را ببندید!

حسن اعمی عضو دیگر شورای شهر گفت: گرچه کمیته حسابرسی بدون اطلاعات نمی‌تواند سندی را امضاء کند اما از سویی اطلاعات لازم را شهرداری در اختیار ما نگذاشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه شهردار مکلف است اسناد مورد نیاز را در اختیار اعضاء کمیته حسابرسی برای بررسی بیشتر قرار دهد، افزود: ما نمی‌دانیم فلسفه شورای شهر چیست، حتی نمی‌توانیم به یک سند در شهرداری دسترسی داشته باشیم.

عضو شورای شهر در خصوص ابهامات واگذاری تالار آریا به بخش خصوصی گفت: گرچه مصوبه واگذاری این تالار به بخش خصوصی ۴ ساله نیست اما شهرداری قراردادی از یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۰ تا یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۴ منعقد کرده و علیرغم اینکه این موضوع خلاف بوده اصلاح هم نشده است.

وی اظهار کرد: در شورای شهری که عضو شورا نتواند به اسناد شهرداری دسترسی داشته باشد و شهردار بدون هماهنگی با اعضای شورا خودش قرارداد می‌بندند را باید بست.

علی‌اصغر مرادزاده رئیس شورای شهر کاشمر نیز در این جلسه با اشاره به ابهامات به وجود آمده و طرح سؤالاتی از سوی دو عضو شورا در نطق پیش از دستور جلسه شورا گفت: بر اساس قانون شوراها، این حق قانونی اعضای شورای شهر است تا سؤالات و ابهامات را مطرح و مسئول مربوطه نیز ملزم به پاسخگویی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha