• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070302688
  • خبرنگار : 50471

رئیس مجتمع آموزش عالی فاطمیه نهاوند:

نبود امکانات در مجتمع آموزش عالی فاطمیه نهاوند، دانشجویان را از ثبت‌نام منصرف می‌کند

نبود امکانات در مجتمع آموزش عالی فاطمیه نهاوند، دانشجویان را از ثبت‌نام منصرف می‌کند

ایسنا/همدان رئیس مجتمع آموزش عالی فاطمیه، نهاوند گفت: نبود امکانات در مجتمع آموزش عالی نهاوند نیمی از دانشجویان را هنگام ثبت‌نام حضوری منصرف می‌کند.

امیر اقبالیان شامگاه سه‌شنبه، ۳مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان نهاوند که در محل این مجتمع آموزش عالی برگزار شد، اظهار کرد: ۲۳سال پیش به همراه هیاتی از دانشگاه بوعلی کلنگ این مرکز آموزشی را زدیم و تصور می‌شد پرآوازه‌ترین موقعیت علمی‌آموزشی نهاوند بلکه استان شود، اما سال‌ها بعد به‌عنوان مدیر به این مجتمع آموزشی آمدم، اما هیچ امکانات و زیرساختی در این مرکز آموزشی وجود نداشت.

وی تصریح کرد: نهاوند شهر سراب‌هاست اما دانشگاه ما آب ندارد! درست در موقعیت دفع پسماندهای شهری و نخاله‌های ساختمانی و بوی تعفن و ‌دود زباله‌سوزی شهری این دانشگاه محاصره شده است.

اقبالیان ادامه داد: اینجا بین دو مسیر خطرناک و در کنار یک مخزن گاز خطرناک قرار گرفته است و به خاطر موقعیت این مجتمع آموزشی، نیمی از دانشجویان هنگام ثبت‌نام حضوری وقتی اوضاع را می‌بینند پشیمان می‌شوند و می‌روند.

وی افزود: این دانشگاه محل زندگی جانوران خطرناک مانند رتیل، عقرب، سگ‌های ولگرد و... است که چندین بار هم دانشجویان و والدینشان مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار گرفته‌اند.

اقبالیان اضافه کرد: برای حل مشکلات این مجتمع آموزشی چندین بار به مجمع خیرین شهرستان مراجعه کردیم ولی نتیجه‌ای نداشت و حتی به مسئولین هم التماس کرده‌ایم‌.

رئیس مجتمع آموزش عالی فاطمیه نهاوند، یادآور شد: در گذشته این مرکز آموزشی به درستی مدیریت نشده و حتی ساختمان این مجتمع با بدترین شکل مهندسی ساخته شده و مخزن تخلیه فاضلاب نداشت.

وی اضافه کرد: از هنگامی که بنده به عنوان رئیس این مجتمع آموزشی مشغول به کار شدم برای توسعه این مجتمع کارهای زیادی انجام دادم  که احداث مخزن آب، ساماندهی تخلیه فاضلاب، آسفالت راه دسترسی به دانشگاه، محوطه‌سازی خوابگاه دانشگاه، بازسازی آشپزخانه خوابگاه دانشگاه، جدول‌کشی و رنگ‌آمیزی محوطه مجتمع، اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع برای دانشجویان و... از جمله این اقدامات است.

به گفته اقبالیان؛ در حال حاضر این مجتمع آموزشی دارای ۲۵۰ الی ۳۰۰نفر دانشجو است و رشته‌های شیمی، کشاورزی و تربیت‌بدنی در این مجتمع آموزشی تدریس می‌شود و البته قبلا هم رشته صنایع در این مجتمع تدریس می‌شده که از سال ۱۴۰۱ به دلیل نداشتن استاد و نبود امکانات، این رشته حذف شده است.

رئیس مجتمع آموزش عالی فاطمیه نهاوند با بیان اینکه این مجتمع آموزشی باید ثبات آموزشی داشته باشد، خاطرنشان کرد: نبود اعتبار باعث شده که نتوانیم همه مشکلات این مجتمع آموزشی را برطرف کنیم البته از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری شهید به استان توانستیم مبلغ ۱۰میلیارد تومان اعتبار برای این مجتمع جذب کنیم.

وی در ادامه به سایر نیازهای این مجتمع آموزشی اشاره کرد و گفت: این مجتمع آموزشی به امکانات مختلف از جمله سالن ورزشی، استخر و خوابگاه استاندارد نیاز دارد البته  در حال حاضر ما کمبود خوابگاه نداریم ولی در ترم بهمن با کمبود خوابگاه مواجهه خواهیم بود.

اقبالیان با بیان اینکه به خاطر کمبود امکانات در این مجتمع آموزشی استادهای تراز اول به اینجا نمی‌آیند، تصریح کرد: نماینده فعلی شهرستان در مجلس شورای اسلامی پا به کار ما و پیگیر حل مشکلات این مجتمع آموزشی هستند که امیدواریم با کمک ایشان و همکاری سایر مسئولین بتوانیم جهشی در توسعه این مجتمع آموزشی ایجاد کنیم.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha