• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070302687
  • خبرنگار : 30147

رئیس اوقاف و امور خیریه گناباد:

۷۰ قطعه زمین وقفی در گناباد نقشه‌برداری شد

۷۰ قطعه زمین وقفی در گناباد نقشه‌برداری شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گناباد با اشاره به اینکه برای تعداد۷۰ قطعه زمین نقشه‌برداری شده و در سامانه ثبت اسناد و املاک بارگذاری شد، افزود: صدور حکم خلع ید از عرصه و اعیان یک مورد مغازه موقوفه انجام شده که ارزش این ملک ۲۵۰ میلیارد ریال بوده است.

حجت‌الاسلام جلیلی نسب سه‌شنبه در نشستی خبری اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون چهار موقوفه جدید در این شهرستان با ارزش ۲۰ میلیارد ریال در سامانه جامع موقوفات ثبت شده است.

وی گفت: در یک‌سال اخیر در طرح مودت مبلغ ۲۵ میلیارد ریال کمک‌های نقدی خیرین و نیکوکاران به بقای متبرکه و امامزادگان گناباد جذب شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گناباد اظهار کرد: احداث و بهره‌برداری استخر ذخیره آب به گنجایش ۴۰۰۰ مترمکعب در امامزاده محمد عابد(ع) شهر کاخک امکان استفاده از ذخیره آب برای فضای سبز امامزاده و کشت درختان مثمر گل محمدی و سماق را فراهم کرده است.

جلیلی نسب ادامه داد: تکمیل منزل موقوفه حاج عبدا... در نوقاب به متراژ ۱۱۲۰ متر زیربنا با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، آسفالت مرقد شیخ محمدتقی بهلول گنابادی (ره) با کمک سپاه پاسداران به متراژ ۱۰ هزار مترمربع، احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلوواتی در دارالشفا دلویی به ارزش ریالی ۳۵۰۰ میلیون ریال  از دیگر اقدامات اجرایی و عمرانی بوده است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای نیات واقفین از توزیع ۴۰ بسته لوازم تحریر و ۲۰۲ بسته عفاف و حجاب در بین دانش آموزان و مردم خبر داد و گفت: در راستای اجرای نیات واقفین از محل موقوفات از جمله روضه‌خوانی و وقف غذا ۱۲ میلیارد ریال از سال گذشته تاکنون هزینه شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گناباد با بیان اینکه در یک سال اخیر ۱۷۲۴ مورد بازدید میدانی از موقوفات به عمل آمده است گفت: اجاره ۲۴۸ مورد تمدید و تجدید و ۶۶ مورد تنظیم سند اجاره انجام شده است. همچنین ۳۸ مورد سند قدیمی دفترچه‌ای به تک برگی تبدیل و برای ۱۲۰ رقبه از املاک وقفی سند مالکیت تک برگی اخذ شده است.

جلیلی نسب با بیان اینکه تعدادی از قنوات گناباد ۱۰۰ درصد موقوفه هستند، افزود: تعداد ۸ قنات از جمله دیزآباد، کمالی، کلات، دره انجیری،ریاب، خیبری و نوقاب از محل حفظ عین موقوفات لایروبی شدند.

وی با اشاره به اینکه املاک وقفی با قرارداد مشارکت برای ساخت مسکن و اجاره بها زمین واگذار می‌شوند، گفت: با توجه به قیمت زمین و ساخت مسکن در قالب طرح‌های مشارکتی واگذاری اعیانی طبق قانون انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha