• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403070302616
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

هویت شناسی و آشنایی با ارزش‌های کار طلبگی ضروری است

هویت شناسی و آشنایی با ارزش‌های کار طلبگی ضروری است

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی فلقیه و امام جمعه زاهدان با اشاره به لزوم هویت شناسی و آشنایی با ارزش‌های کار طلبگی گفت: اگر طلاب و روحانیون قدر خود را دانسته و از هویت و ارزش کار خود آگاهی داشته باشند هر کجا قرار گیرند به‌درستی عمل خواهند کرد.

آیت‌الله مصطفی محامی امروز سه شنبه در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه منطقه سیستان با اشاره به خطبه۱۱ نهج‌البلاغه عنوان کرد: امام علی(ع) در هنگام جنگ جمل و زمانی که پرچم کارزار را به فرزندشان محمد ابن حنفیه می‌سپارند می‌فرمایند«اگر کوه‌ها از جا کنده شدند تو از جای خود تکان نخور، دندان‌هایت را محکم به هم بفشار که نشانه عزم جزم برای مبارزه با دشمن است و سرت را به خدا بسپار و نگران سلامتی خود مباش. پایت را محکم به زمین بکوب و نقطه هدف تو پیروزی لشکر باشد و نگاهت را به انتهای لشکر بینداز و از موانعی که پیش می‌آید چشم بپوش و توجه نکن و بدان که نصر و یاری از ناحیه خداوند متعال است».

وی ادامه داد: قرن‌ها بعد مردمان پولادین و با عزم جزم در سرزمین ما پیدا شدند و در دوران انقلاب به فرمایشات امام علی(ع) به خوبی عمل کردند و در جبهه‌های جنگ حضور یافته و ایثارگری و در جبهه نطامی به مسوولیت خود عمل کردند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حال ما هستیم و شما و جبهه فرهنگی و در جبهه فرهنگی باز همین راهبردهای امام علی(ع) کاربرد دارد و باز هم برای ما سربازان جبهه فرهنگی این دستورالعمل راهگشاست.

وی تصریح کرد: در عالم طلبگی مشکلات زیاد و سختی‌ها زیاد است که البته همیشه جبهه حق با این سختی ها آزموده شده و باید توجه داشت که «نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود» و فضای جامعه در طول تاریخ همراه نبوده است.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: مشکلات اقتصادی و اجتماعی در جامعه وجود دارد اما امام علی(ع) توصیه کردند اگر کوه از جا کنده شود تو از جا تکان نخور و ما این را در طول تاریخ از برخی علما و بزرگان دیده‌ایم که ثبات قدم داشته‌اند.

وی بیان کرد: اگر هویت طلبگی خود را به درستی بشناسیم و سربازی امام زمان را قدر بدانیم و با خدا و امام زمان(عج) معامله کنیم هر کجا و در هر شرایطی باشیم به اقتضای سربازی امام زمان(عج) عمل می‌کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: متاسفانه برخی طلاب با وارد شدن به مشاغل دیگر از طلبگی فاصله می‌گیرند و نشأت گرفته از این است که جایگاه خود را به خوبی درک نکرده و نتوانسته‌اند سربازی امام زمان(عج) را به خوبی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: مهم است که طلاب و روحانیون قدر خود را دانسته و از هویت و ارزش کار خود آگاهی داشته باشند و اگر این گونه باشد هر کجا قرار گیرند به درستی عمل خواهند کرد.

آیت الله محامی تصریح کرد: طلاب حوزه‌های علمیه منطقه سیستان باید با محوریت امام جمعه شهرستان زابل جلساتی را به صورت دوره ای برگزار و مسائل و مشکلات حوزه‌های علمیه را بررسی و تحت کارشناسی قرار داده و به ارائه راهکار بپردازند و سپس با مدیران مدارس علمیه استان مطرح و نتیجه کار را به بنده نیز ارائه دهند چرا که برخی مشکلات در سطح شهرستان، برخی در سطح استان و برخی نیازمند پیگیری در سطح کشور است.

در این مراسم جمعی از طلاب به دست آیت‌الله محامی معمم شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha