• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070302605
  • خبرنگار : 50972

معاون آموزشی دانشگاه آزاد مشهد:

در صدد هستیم با دانشکده‌ها و رشته‌های سنتی خداحافظی کنیم

در صدد هستیم با دانشکده‌ها و رشته‌های سنتی خداحافظی کنیم

ایسنا/خراسان رضوی معاون آموزشی دانشگاه آزاد مشهد گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی باید از دانشکده‌های سنتی مصوب وزارت علوم خداحافظی کنیم تا جای خود را به دانشکده‌های جدید بر اساس نیاز روز جامعه دهند.

علی‌اصغر یساقی سوم مهرماه، در نشست خبری آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها که در مرکز رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد و ریل‌گذاری‌ها در دانشگاه‌ آزاد اسلامی بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه پیش می‌رود. این سند از سال ۱۴۰۰ آغاز و باعث تغییرات گسترده در حوزه‌های مختلف با نگاه رسالت اجتماعی و حل مسئله شده است.

وی ادامه داد: در دانشگاه آزاد اسلامی بایستی از دانشکده‌های سنتی مصوب وزارت علوم مانند دانشکده‌های حقوق، فنی و مهندسی، مدیریت، حسابداری و... خداحافظی کنیم تا جای خود را به دانشکده‌های جدید بر اساس نیاز روز جامعه دهند.  

معاون آموزشی، مهارتی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بیان کرد: در حوزه معاونت فنی و مهندسی ۷ دانشکده به واحد مشهد افزوده و دانشکده فنی و مهندسی به ۶ دانشکده تغییر می‌یابد. دانشکده‌ها با عناوین هوش مصنوعی، کشاورزی- غذا- فراسودمندها، علوم و فناوری‌های همگرا، نفت- معدن- انرژی، ساخت و تولید قطعات صنعتی، صنعت ساختمان، ارتباطات و حمل و نقل جایگزین ۷ دانشکده قدیمی هستند.

یساقی افزود: در حوزه علوم انسانی نیز دانشکده‌ها تغییر نام داده و در این راستا گروه‌ها و زیرگروه‌های شکل‌گرفته، با ماموریت‌گرایی هر دانشکده فعالیت خود را انجام خواهد داد. دانشکده‌های جدید علوم انسانی شامل بازار و کسب‌وکار، جامعه و رسانه، فرهنگ و زندگی، دولت و نظام اداری و تمدن و مطالعات جهان هستند که جایگزین دانشکده‌های مدیریت و حسابداری، الهیات، حقوق و هنر و معماری می‌شوند.

معاون آموزشی، مهارتی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در مدارس سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، تعداد قابل توجهی دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند و با شکل‌گیری دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی در صدد تعلیم دبیرانی شایسته برای تربیت این دانش‌آموزان هستیم که می‌توانند دوره کارورزی خود را در مدارس سما بگذرانند.

یساقی خاطرنشان کرد: دانشکده مهارت و کارآفرینی در پاسخ به نیاز جامعه ایجاد شده است. در سال گذشته بیش از ۳۰۰ دانشجوی استان در کارخانه‌ها و مراکز صنعتی مشغول به کار شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha