• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403070302604
  • خبرنگار : 71038

روایت اینستاگرامی عراقچی از رایزنی با گروسی در نیویورک

روایت اینستاگرامی عراقچی از رایزنی با گروسی در نیویورک

وزیر خارجه ایران خبر داد که در دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «آخرین روند همکاری‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و این نهاد بین المللی مورد ارزیابی قرار گرفت».

به گزارش ایسنا، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه و در گزارشی اینستاگرامی از سومین روز  حضورش در نیویورک، در صفحه خود در این شبکه اجتماعی نوشت: «سومین روز از حضور در نیویورک با شرکت در جلسات عالی متنوع و فشرده در معیت دکتر پزشکیان همراه بود.»

وی افزود: «رئیس‌جمهور در نشست تفصیلی با مدیران ارشد رسانه های آمریکایی به تبیین رویکرد و نگاه دولت چهاردهم نسبت به مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند و در ادامه بر تمایل کشورمان به گسترش روابط با کشورهای دنیا بر پایه احترام متقابل تاکید کردند».

عراقچی تصریح‌ کرد: «در ادامه دیدارهای مفیدی میان هیأت عالی رتبه سیاسی کشورمان و روسای جمهور تاجیکستان، ترکیه، فنلاند و سوئیس و همچنین پادشاه اردن، رئیس شورای اروپا و گروه اِلدِر برگزار شد».

وی افزود: «رئیس‌جمهور در دیدارهای دوجانبه علاوه بر پیگیری منافع ملی بر لزوم اقدام قاطع جهانی جهت توقف ماشین جنگی رژیم صهیونیستی به عنوان تهدید فوری امنیت بین المللی تاکید کردند و به صراحت از سکوت و بی‌عملی برخی محافل و مدعیان حقوق‌بشر نسبت به جنایات بی‌سابقه صهیونیست‌ها در غزه و دیگر نقاط منطقه انتقاد کردند».

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه «در این روز همچنین فرصتی فراهم شد با همتایانم از کشورهای ژاپن و مکزیک دیدار و گفت‌وگو کنم»، خاطرنشان کرد: «در محل نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل نیز میزبان آقای رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بودم و آخرین روند همکاریها میان جمهوری اسلامی ایران و این نهاد بین المللی مورد ارزیابی قرار گرفت».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha