• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070302513
  • خبرنگار : 50976

مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

مهلت ارسال آثار به جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی تا پایان امروز است

مهلت ارسال آثار به جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی تا پایان امروز است

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، آخرین مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی که به میزبانی شیراز برگزار می‌شود، را تا پایان امروز اعلام کرد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، سوم مهر ماه در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته فرهنگی، هنری حافظ و رونمایی از پوسترهای مربوطه که در تالار گفت‌وگوی فرهنگ و ارشاد فارس برگزار شد، با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی چند رسانه میراث فرهنگی کشور در آبان ماه به معنای عام با این هدف برگزار می‌شود که سطح آگاهی مردم را نسبت به آثار ملموس و نامملوس بالا ببرد، گفت: از طریق تولید محتوا توسط هنرجویان دانشجویان و به ویژه اصحاب رسانه این جشنواره برگزار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه فرصت دریافت آثار جشنواره بین‌المللی تا پایان وقت امروز است و تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ اثر به جشنواره بین‌المللی ارسال شده است، گفت: همچنین «جایزه شیراز» که در واقع تمرکز بر معرفی آثار تاریخی و فرهنگی استان فارس است تا ۱۵ مهر فرصت دریافت آثار را خواهد داشت.

ثابت اقلیدی، برگزاری کنسرت بزرگ «محمد قربانی» که  ۳ ماه پیش در تخت جمشید برگزار شد را موفقیت‌آمیز دانست و گفت: به زودی کنسرت نمایش «۳۰۰» را در مجموعه جهانی تخت جمشید برگزر خواهیم کرد. این برنامه در مهر ماه به نمایش گذاشته خواهد شد، اکنون این برنامه در مجموعه سعدآباد تهران در حال اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اظهار کرد: چالشی که در سطح کشور در سطح ارشد یا در سطوح میانی یا پایین‌تر داریم این است که گاها افراد در مقاصد گردشگری مسئولیت دارند اما اساساً در این زمینه شناختی ندارند.

وی با بیان اینکه با برگزاری رویدادها در اماکن تاریخی نگاه‌ها را در داخل و خارج کشور متوجه استان فارس می‌کنیم، گفت: قابلیت‌های بسیاری در استان فارس وجود دارد و باید این ظرفیت‌ها نشان داده شود که در نهایت منتهی به ارتقای سطح گردشگری استان فارس می‌شود و به دنبال آن زنجیره اقتصاد گردشگری به حرکت در می‌آید.

ثابت اقلیدی در خصوص محور تاریخی «سنگ سیاه» نیز بیان کرد: آثار ارزشمندی در این محور قرار دارد که بنا داریم مقدمه‌ای فراهم شود تا بازدید گردشگران در این محور انجام شود و بافت تاریخی را از چالش‌هایی که وجود دارد خارج کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تصریح کرد: ساعات فروش بلیط مراکز تا پایان جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، مانند ایام نوروز است، فقط تخت جمشید به لحاظ مسائل امنیتی ساعت بازدید متناسب با تغییرات غروب آفتاب تغییر می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha