• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403070302276
  • خبرنگار : 50295

معاون استاندار زنجان:

فرهنگ‌سازی زمینه افزایش مشارکت‌های مردمی را فراهم می‌کند

فرهنگ‌سازی زمینه افزایش مشارکت‌های مردمی را فراهم می‌کند

ایسنا/زنجان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه با فرهنگ‌سازی می‌توان مشارکت‌های مردمی بیشتری را به سمت بهزیستی سوق داد، گفت: مردم استان زنجان خیر هستند و استان زنجان به بهشت خیران زبانزد و معروف شده است.

ابوالفضل رفیعی امروز (سه‌شنبه ۳ مهرماه) در جلسه مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه جلب مشارکت مردمی باعث ایجاد روحیه مشارکت در بین مردم می‌شود، اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های مراکز خیریه می‌تواند اثربخشی بیشتری در حوزه جذب مشارکت‌های مردمی داشته باشد.

وی تصریح کرد: اقناع افکار عمومی، انجام اقدامات ترویجی و هدایت افکار عمومی به سمت اولویت‌های مشارکت‌های مردمی از جمله وظایف دستگاه‌های حاکمیتی است و ما در این راستا تلاش خود را به کار می‌بریم.

رفیعی با اشاره به اینکه مشارکت‌های مردمی در امور مختلف به ویژه مسائل بهزیستی موجب کاهش و حل بسیاری از مشکلات اجتماعی می‌شود، یادآور شد: البته تاکید ما این است که مشارکت‌ها و کمک‌های مردمی بر مبنای اولویت‌ها و شاخص‌ها هدایت و جذب شود و در این مسیر باید گام برداشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: باید از ابزارهای به‌روزتر، بدیع، نو و جذاب بهره گرفت تا نسبت به افزایش مشارکت های مردمی در جامعه اقدام شود؛ چراکه مشارکت‌های مردمی موجب می‌شود باری از دوش دولت‌ برداشته شود.

در ادامه مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به افزایش شمار مددجویان تحت پوشش، لزوم تقویت مشارکت‌های مردمی را ضروری عنوان کرد و گفت: بهزیستی استان با ارائه وام اشتغال به مددجو حمایت و مستمری خود را قطع نمی‌کند.

روح الله خدابنده لو با اشاره‌ به اینکه با اقدامات انجام گرفته هم اکنون سازمان در حال تغییر چارت و تقویت مشارکت‌های مردمی بهزیستی است، ادامه داد: راهبرد بهزیستی تقویت جذب‌ مشارکت‌های مردمی است.

همچنین معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان نیز به فعالیت‌های صورت گرفته اشاره کرد و گفت: میزان مشارکت‌های مردمی بهزیستینقدی، غیر نقدی و خدماتی در سال ۱۴۰۰، ۱۱۵میلیارد ریال ثبت شد که این رقم تا پایان سال گذشته به ۱۴۷ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال رسید.

رضا نوروزی با تاکید بر این رقم در ۶ ماهه امسال ۲ یا سه برابر خواهد شد، افزود: مشارکت‌های مردمی به طور معمول متغیر است. یکی از فعالیت‌های مشارکت‌های اجتماعی ر اجرای طرح حامی است و در این راستا ۷۹۰ کودک توسط ۶۸۰ حامی‌های تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند و ماهیانه به حسابشان مبالغ واریز می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha