• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403070302259
  • خبرنگار : 50060

انتشار کتاب «امواج فراصوت در فرآوری غذایی» در جهاددانشگاهی قزوین

انتشار کتاب «امواج فراصوت در فرآوری غذایی» در جهاددانشگاهی قزوین

ایسنا/قزوین کتاب «امواج فراصوت در فرآوری غذایی» با ترجمه محمود سلطانی فیروز و پویا رضوانی اصل توسط انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشر شد.

به گزارش ایسنا، امروزه توسعه و به‌کارگیری فناوری‌های نوین در حوزه فرآیندهای غذایی به‌عنوان یک استراتژی برای تولید بیشتر، کاهش انرژی مصرفی، زمان کوتاه‌تر فرآوری، کنترل بهتر فرآیند و خودکار کردن سیستم‌ها و فرآیندها، بسیار لازم و ضروری شده است. فراصوت به‌عنوان یکی از این فناوری‌های نوین سبز و نقش آن در حفظ و پایداری محیط‌زیست در تولید و فرآوری محصولات غذایی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در سال‌های اخیر، فراصوت در صنایع غذایی موضوع تحقیق و توسعه بوده است؛ زیرا می‌توان تجهیزات و دستگاه‌های مبتنی بر فراصوت را به‌طور کاربردی و قابل‌اعتماد در اختیار صنایع قرار داد.

کتاب «امواج فراصوت در فرآوری غذایی» به‌منظور معرفی و توسعه این فناوری در کشور و آشنایی بیشتر پژوهشگران و صنعتگران با فراصوت و توسعه سیستم‌های صنعتی مبتنی بر فراصوت در حوزه صنایع غذایی و با هدف معرفی بنیادین فراصوت و ارائه یک دیدگاه کلی از پتانسیل‌ها و مزایای فراصوت ارائه شده است.

نویسندگان این کتاب سعی کرده‌اند با زبانی ساده مخاطب را با جنبه‌های مختلف این بحث آشنا سازند و دیدی نسبتاً جامع ایجاد کنند؛ امید است مطالب این کتاب به‌عنوان یکی از معدود کتاب‌های نگارش‌شده در این حوزه بتواند در چاپ‌های بعدی و یا در کتاب‌های آتی تکمیل شود و اطلاعات جدید و جامع‌تری را در این حوزه به مخاطبین انتقال دهد.

کتاب «امواج فراصوت در فرآوری غذایی» شامل ۱۹ فصل است که طیف گسترده‌ای از موضوعات مربوط به کاربردهای فراصوت در علوم و فناوری غذایی را شامل می‌شود؛ این کتاب در ۸۸۴ صفحه و قطع وزیری به بهای ۶۵۰ هزار تومان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha