• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403070302214
  • خبرنگار : 50598

عدد منطقی جان‌باختگان تصادفات در ایران باید چقدر باشد؟

عدد منطقی جان‌باختگان تصادفات در ایران باید چقدر باشد؟

ایسنا/مرکزی رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰ هزار و ۴۵ نفر در تصادفات رانندگی فوت کرده‌اند، افزود: ایران ۱.۳ درصد جمعیت دنیا را دارد و عدد منطقی جان‌باختگان تصادفات نسبت به جمعیت باید ۱۴ هزار نفر باشد.

سردار سید تیمور حسینی سوم مهر ماه در شورای راهبری تصادفات استان مرکزی اظهار کرد: موفقیت‌های کسب شده در حوزه ایمنی تردد و تصادفات در استان مرکزی محصول اراده و برنامه ریزی مسئولان استانی است که بسیار قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه به زودی نسبت به رفع بخشی از نیازهای استان مرکزی در حوزه تجهیزات، خودرو و نیروی انسانی اقدام خواهد شد، گفت: علیرغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته در سطح کشور، کماکان در موضوع تصادفات و ایمنی تردد تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰ هزار و ۴۵ نفر در تصادفات رانندگی فوت کرده‌اند، افزود: ایران ۱.۳ درصد جمعیت دنیا را دارد و عدد منطقی جان باختگان تصادفات نسبت به جمعیت باید ۱۴ هزار نفر باشد.

حسینی با تاکید بر اینکه بحث تصادفات و ترافیک یک مقوله چند وجهی است،گفت: با کار بخشی و انفرادی نمی‌توان امیدوار بود که موفقیت‌های زیادی بدست آید. در این زمینه نیاز به کار فرابخشی و جمعی است لذا بایستی با یک برنامه ریزی مشخص کارهای اثربخش انجام داد.

رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: در دولت سیزدهم شاهد بودیم بعد از سال‌ها، شورای ایمنی و راهبری تصادفات به ریاست شهید رئیسی تشکیل شد که امیدواریم در دولت چهاردهم نیز شاهد عزم و اراده شخص رئیس جمهور برای مهار تصادفات باشیم.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی، امیدی به بهبود وضعیت در بحث وسایل نقلیه نداریم گفت: باید تمام تلاش خود را بر بهبود وضعیت راه‌ها و عوامل انسانی قرار دهیم. اگر این دو مقوله به خوبی توسعه یافته و مدیریت شود می‌توان امید داشت که موفقیت‌های خوبی در آینده کسب خواهد شد.

حسینی با تاکید بر اینکه بایستی چتر کنترلی خود را روز به روز گسترده کنیم تصریح کرد: باید تلاش شود که رفتار رانندگان را کنترل کنیم. با توجه به وضعیت موجود و منابعی که در اختیار داریم به هر شکلی که شده بایستی راندمان کاری نیروهای انسانی این حوزه مانند شهرداری، پلیس و بخش درمان را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه چاره‌ای جز حرکت به سمت استفاده از توان بخش خصوصی نداریم گفت: مطابق شعار سال، امسال طرحی دنبال می‌شود که بتوانیم بخش عمده‌ای از ماموریت‌های عملیاتی را به صورت نظام مند به بخش خصوصی منتقل کنیم و از ظرفیت‌های بخش خصوصی بهره مند شویم.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه امیدواریم امسال شروع به کار موسسات را در قالب بخش خصوصی رقم بزنیم، تصریح کرد: برون‌سپاری ماموریت‌های نظامی و انتظامی نیازمند کسب مجوز از ستاد کل است که این اقدام در دست پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از ماموریت‌ها جزو وظایف ذاتی پلیس است که نباید از آنها گذر کنیم، افزود: بایستی سامانه‌های هوشمند را توسعه دهیم و عملکرد سامانه‌های موجود را افزایش دهیم.

حسینی اضافه کرد: یک امر کاملا پذیرفته شده در دنیا این است که اگر بخواهیم از تخلف پیشگیری کنیم باید هزینه‌های جرم را افزایش دهیم اما مهمتر از بالا بردن هزینه جرم، حتمیت و قطعیت مجازات است.

وی با تاکید بر نگاه پیامدی و دستاوردی به حوزه راه‌ها تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها در بیان عملکرد خود بیشتر با نگاه کمی و آماری کارنامه خود را ارائه می‌دهند در حالی که ارائه کارنامه موفق بر اساس پیامد و دستاورد باید در دستور کار قرار گیرد.

حسینی با بیان اینکه در حوزه درون شهری در کل کشور مسائلی وجود دارد، تصریح کرد: امیدواریم اعتبارات در حوزه‌های اصلی قرار گیرد تا به زودی عدد تصادفات را با توجه به سهم تصادفات به ۱۴ هزار برسانیم. در بازه دو ساله می‌توان عدد تصادفات را به زیر ۱۵ هزار نفر رساند و این امکان نیز وجود دارد عدد تصادفات به زیر ۱۰ هزار نفر کاهش پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha