• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403070302210
  • خبرنگار : 71299

امام جمعه ایلام:

ساز و کار لازم برای اطفای حریق جنگل‌ها در ایلام وجود ندارد

ساز و کار لازم برای اطفای حریق جنگل‌ها در ایلام وجود ندارد

ایسنا/ایلام نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام گفت: سازمان منابع طبیعی کشور ساز و کار لازم برای اطفای حریق مراتع و جنگل‌های ایلام فراهم کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» امروز سه‌شنبه سوم مهرماه ۱۴۰۳، در دیدار با مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان منابع طبیعی کشور، اظهار کرد: اعتقاد داریم که فعالیت‌ها و اقدام‌های مناسب در حوزه آبخوان‌داری و آبخیزداری، نقش مهمی در جلوگیری از ورود سیلاب به شهر ایلام و ایجاد خسارت‌ به مردم این شهر داشته است.

وی با انتقاد از وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع و عرصه طبیعی در استان نسبت به سال گذشته، افزود: ساز و کار لازم و مناسب برای اطفای حریق در استان وجود ندارد و با توجه به وقوع آتش سوزی در ارتفاعات نیاز به امکانات لازم برای حضور نیروهای اطفای حریق در اتفاعات از جمله بالگرد و امکانات به روز وجود دارد.

امام جمعه ایلام با پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه‌ای با هلال احمر برای استفاده از بالگردهای این جمعیت در راستای اطفای حریق ارتفاعات و جنگل‌ها، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده یک درخت بلوط بیش از ۲۵۰ هزار دلار ارزش گذاری شده که نباید اجازه داد این درختان در عرصه‌های طبیعی و جنگلی استان به آسانی، آسیب دیده و طعمه حریق شوند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با اشاره به شجاعت و پای کار بودن نیروهای حفاظت از منابع طبیعی در حراست از این سرمایه‌های ملی، افزود: کسانی که جانشان را در حوزه صیانت از منابع طبیعی از دست می‌دهند را می‌توان به عنوان شهید خدمت مطرح کرد که این موضوع با طرح و برنامه در مجلس شورای اسلامی بایستی دنبال شود.

وی با اشاره به تهدیدهای انسانی و آسیب‌های طبیعی به جنگل‌های بلوط استان ایلام گفت: استفاده از چوب بلوط به عنوان زغال و سوخت، خشک شدن درختان، بهره‌برداری بی‌رویه از جنگل‌ها برای تولید محصولات جنگلی، دارویی و غذایی از جمله خطراتی است که جنگل های استان را تهدید می‌کند که باید با برنامه‌ریزی لازم از آسیب‌های بیشتر به این سرمایه ملی جلوگیری کرد.

انتهی پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha