• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070302135
  • خبرنگار : 71610

«منطقه بسته نظامی»؛ طرح رژیم صهیونیستی برای شمال نوار غزه

«منطقه بسته نظامی»؛ طرح رژیم صهیونیستی برای شمال نوار غزه

منابع رسانه‌ای از تلاش رژیم صهیونیستی برای پیاده کردن تاکتیک جدیدی به منظور نظامی سازی شمال نوار غزه و دستیابی به هدف متوهمانه نابودی جنبش حماس پرده برداشتند.

به گزارش ایسنا، روزنامه الشرق الاوسط در این باره نوشت: اسرائیل با تلاش برای تبدیل شمال نوار غزه به یک منطقه نظامی بسته درصدد پیاده کردن تاکتیک جدیدی است تا به واسطه آن محاصره حماس را تشدید کرده و از خطوط امداد و تدارکات آن جلوگیری کند.

طبق این گزارش، همزمان با ادامه تشدید تنش‌ در جبهه لبنان، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به نقل از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم گزارش داد که طرح محاصره شمال نوار غزه منطقی است و این یکی از طرح‌های در حال بررسی است و طرح‌های دیگری نیز وجود دارد.

این طرح که توسط افسران نظامی بازنشسته منتشر و توسط برخی از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر جاری ارائه شده است، شامل خارج کردن غیرنظامیان فلسطینی از مناطق شمال نوار غزه و سپس اعلام آن به عنوان منطقه بسته نظامی است.

در همین راستا، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: پس از کشته شدن ۶ اسیر در نوار غزه، این طرح به منظور تلاش برای تصویب و اجرایی کردن طرح مذکور توسط ارتش، به وزرا و اعضای کابینه ارائه شد.

طبق گزارش هاآرتص، در این طرح بر ضرورت جلوگیری از قدرت گرفتن حماس از طریق جلوگیری از رسیدن پول به آن، جلوگیری از عضو گیری جدید و هدف قرار دادن کاروان‌های امدادی آن تاکید شده است.

«منطقه بسته نظامی»؛ طرح رژیم صهیونیستی برای شمال نوار غزه
جداسازی شمال و جنوب نوار غزه

در این سند آمده است: «تا زمانی که حماس بر کمک‌های بشردوستانه مسلط باشد، حذف آن ممکن نخواهد بود».

«گیورا ایلند» ژنرال بازنشسته صهیونیست که پیش نویس این طرح را تهیه کرده است، در این باره گفت: به تمام ساکنان غزه در شمال محور نتزاریم، از جمله شهر غزه، که تعداد آنها حدود ۳۰۰ هزار نفر پس از جابجایی اکثریت قریب به اتفاق جمعیت به سمت جنوب است، دستور داده می‌شود تا فوراً از طریق گذرگاه‌های اعلام شده توسط ارتش از منطقه خارج شوند.

در این طرح آمده است: یک هفته پس از دستور تخلیه، محاصره نظامی علیه تمامی کسانی که در منطقه باقی مانده‌اند اعمال خواهد شد و همگی آنها اعضای حماس درنظر گرفته می‌شوند و در این شرایط تنها یک گزینه در برابر آنها گذاشته می‌شود و یا باید تسلیم شوند و یا بمیرند.

کارشناسان مسائل نظامی در گفت‌وگو با الشرق الاوسط اعلام کردند که این اقدام رژیم صهیونیستی به منزله ناکام گذاشتن مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه و ادامه روند تشدید تنش در پیش گرفته شده توسط نتانیاهو در همه جبهه‌ها، چه در غزه و چه در لبنان، بدون توجه به حل و فصل بحران اسرا تلقی می‌شود.

در همین راستا، «برکات الفرا» مقام سابق تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره گفت: طرحی که نتانیاهو از آن صحبت می‌کند، در راستای منحرف کردن تلاش‌های میانجی‌ها برای دستیابی به آتش‌بس و ادامه مسیر تشدید تنش است.

طبق گزارش هاآرتص، این طرح پیشنهادی با مخالفت «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی مواجه شده و به طور کامل با چشم‌انداز نتانیاهو همخوانی دارد.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha