• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403070301902
  • خبرنگار : 71560

صدر اعظم نوری:

رئیس‌جمهور در نشست سازمان ملل موضع صلح‌طلبانه ایران را به گوش جهانیان برساند

رئیس‌جمهور در نشست سازمان ملل موضع صلح‌طلبانه ایران را به گوش جهانیان برساند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب، تاکید کرد: رئیس جمهور باید در نشست سازمان ملل موضع ایران را که موضع صلح طلبانه است به گوش جهانیان رسانده و برای آنان تبیین کند که دولت چهاردهم به دنبال ایجاد صلح بیشتر و برقراری ارتباط با همه کشورها است.

زهرا صدر اعظم نوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت سفر رئیس جمهور به نیویورک به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، بیان کرد: اولین سفر رئیس‌جمهور به نیویورک به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل فرصت مناسبی است برای اینکه رئیس‌جمهور  بتواند رویکرد جدید خود را با تغییر دولت به گوش جهانیان برساند. باید از این سفر حداکثر استفاده شود. با توجه به اینکه سالانه این نشست برگزار شده و روسای جمهور و بالاترین مقام  کشورها در این نشست حضور پیدا می کنند، بهترین فرصت است که در جهت گسترش تعامل های کشور گام برداشت.

وی اظهار کرد: رئیس‌جمهور باید موضع ایران را که موضع صلح طلبانه است به گوش جهانیان برساند. باید به جهانیان نشان داد که دولت چهاردهم به دنبال ایجاد صلح بیشتر و برقراری ارتباط با همه کشورها است. جمهوری اسلامی ایران علاقه مند است تا با همه کشورها ارتباط برقرار کند و در سایه منافع مشترک بتواند تعامل بیشتری را با دنیا داشته باشد. ایران به دنبال تقویت همکاری های کشور با کشورهای منطقه از جمله آسیای شرقی و اوراسیا است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید در سازمان ملل مواضع انسان دوستانه و بشردوستانه ایران را نسبت به مردم بی گناه و مظلوم فلسطین، غزه و جنوب لبنان اعلام کند. امروز زنان و کودکان بی گناه مورد ظلم وحشیانه رژیم صهیونیستی هستند و لازم است رئیس جمهور بیزاری مردم ایران را از این جنایت ها اعلام کند. باید از دولت های اسلامی بخواهد که در سایه وحدت و اتحاد بیشتر در مقابل ظلم اسرائیل ایستاده و از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.

وی تاکید کرد: در حقیقت اگر کشورهای اسلامی ید واحد شوند می توانند در برابر اسرائیل و کشورهایی که از آن با دادن پیشرفته ترین تسلیحات نظامی حمایت می کنند، بایستند. از سوی دگیر این سفر فرصت خوبی است که رئیس جمهور با ایرانیان خارج از کشور صحبت کرده و زمینه های موجود را برای بازگشت آنان تبیین کند.  باید  از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج هم در بحث سرمایه گذاری و هم در بحث علمی و دانشگاهی بیشتر استفاده شود.

وی افزود: رئیس جمهور باید در نشست هایی که با بخش خصوصی، تجار، صاحبان اندیشه و صاحبان سرمایه دارد، انگیزه لازم را ایجاد کرده و علاقه مندان به ایران را ترغیب کنند تا به کشور بازگردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha