• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070301886
  • خبرنگار : 50605

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نجف‌آباد:

۸۰۰ هکتار از اراضی ملی نجف‌آباد درختکاری می‌شود

۸۰۰ هکتار از اراضی ملی نجف‌آباد درختکاری می‌شود

ایسنا/اصفهان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نجف‌آباد گفت: بذرکاری با بذر بادام اسکوپاریا در بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان انجام می‌شود.

مسعود یکتافر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای طرح ملی و مردمی‌ کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور، ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان برای این طرح پیش بینی شده که بخشی از آن عملیاتی شده است.

وی افزود: بیش از ۱۶۰ هزار بذر بادام اسکوپاریا در این زمین‌ها کاشته خواهد شد که در جریان این اقدام، گروه‌های مردمی و نهادهای خدماتی مثل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها همکاری می‌کنند.

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نجف‌آباد، سازگاری بذر بادام اسکوپاریا با شرایط محیطی و اقلیمی منطقه و عدم نیاز به آبیاری موجب انتخاب این نوع بذر شده است.

یکتافر با بیان اینکه  این گونه در برابر کم‌آبی مقاوم بوده و با کمترین میزان بارندگی سبز شده و به رشد و حیات‌ ادامه می‌دهد، تصریح کرد: بذر بادام اسکوپاریا نیاز به آبیاری ندارد و صرفاً از نزولات جوی بهره می‌گیرند.

وی یادآور شد: سایر نهال‌ها هم در اختیار سازمان‌هایی قرار می‌گیرد که امکان آبیاری نهال‌ها را داشته باشند و با توجه به اینکه نهال‌های توزیع شده توسط اداره منابع طبیعی عمدتاً غیر مثمر هستند، امکان آبیاری این نهال‌ها با پساب وجود دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نجف‌آباد با بیان اینکه سال گذشته در ۱۵۰ هکتار از اراضی شهرستان‌ نجف‌آباد بذرکاری و نهال‌کاری با بذر و نهال بادام اسکوپاریا انجام شد، اظهار کرد:  بیش از ۷۰ هزار اصله نهال نیز جهت کاشت در بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مدارس و عموم مردم توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان توزیع و کشت شد.

یکتا فر ادامه داد: کاشت بذر بادام اسکوپاریا با همکاری بسیجیان، گروهای مردمی مثل دانش آموزان، دانشجویان و حامیان طبیعت و محیط‌زیست و سازمان‌های مردم انجام‌ می‌شود.

وی به تشکیل قرارگاه طرح مردمی کاشت یک‌ میلیارد درخت‌ در شهرستان نجف‌آباد اشاره و خاطرنشان کرد: در این کارگروه کمیته‌های مختلف تشکیل شده و برنامه‌ریزی در خصوص کاشت بذر و نهال در سطح اراضی ملی و غیر ملی شهرستان صورت می‌گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نجف‌آباد با اشاره به فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط‌زیست و کاشت درخت، گفت: در طول سال دوره‌های آموزشی برای بهره‌برداران منابع طبیعی، دهیاران و اعضاء شوراهای اسلامی روستاها برگزار می‌شود که از جمله این کلاس‌های آموزشی کارگاه آموزشی اطفاء و مقابله با حریق در مراتع است.

یکتا فر اضافه کرد: کارت همیار طبیعت برای دانش آموزان صادر و برنامه آموزشی در مدارس برای این قشر پیش بینی شده که در مقاطع مختلف زمانی اجرا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha