• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070301819
  • خبرنگار : 71290

ونزوئلا حملات رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم کرد

ونزوئلا حملات رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم کرد

جمهوری بولیواری ونزوئلا، حملات رژیم صهیونیستی در جنوب و غرب لبنان و دیگر نقاط را که صدها کشته و زخمی بر جای گذاشته است، با شدیدترین عبارات محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، علاوه بر جنگ غزه که جنایات صهیونیست‌ها در آنجا ادامه دارد، در جریان موج حملات رژیم صهیونیستی به لبنان که طی روزهای گذشته شدت گرفته است، در حدود ۵۰۰ تن به شهادت رسیده، هزاران تن زخمی و ده‌ها هزار نفر آواره شده‌اند.

جمهوری بولیواری ونزوئلا با صدور بیانیه‌ای حمله روز ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۴ رژیم صهیونیستی در جنوب و غرب لبنان و حوالی آن را، که دست‌کم ۲۷۴ کشته و بیش از ۱۰۰۰ زخمی بر جای گذاشت، با شدیدترین عبارات محکوم کرد. در میان قربانیان، شمار قابل توجهی زنان، کودکان و کارکنان بهداشت بوده‌اند.

در این بیانیه آمده است که استمرار تهاجم صهیونیسم وحشی در «خاورمیانه» از طریق حملات تروریستی و بی‌وقفه علیه غیرنظامیان، مناطق پرجمعیت، روستاها و شهرها، نشان از نیات خبیثانه اسرائیل برای راه‌اندازی مرحله‌ای مخاطره‌آفرین از رویارویی‌ها با لبنان و سایر کشورهای منطقه است که می‌تواند به یک جنگ بی‌سابقه در مقیاس بزرگ منجر گردد.

ونزوئلا هشدار می‌دهد که این تهاجم وحشیانه، آوارگان عدیده و یک بحران انسانی در میان ساکنان لبنان در پی داشته است که به سناریوی جنگی پیچیده گسترانده از آغاز نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین می‌افزاید.

طبق این بیانیه، جمهوری بولیواری ونزوئلا بر پایه دیپلماسی صلح خویش، مراتب همدردی صمیمانه خویش با بستگان و نزدیکان در گذشتگان به مناسبت فقدان عزیزانشان را ابراز می‌دارد و در عین حال عدالت و صلح را به‌عنوان تنها جایگزین‌های درست جهت دستیابی به سرنوشتی سعادتمندانه برای بشریت و همچنین اتحاد بین‌المللی لازم علیه همه اشکال فاشیسم و ​​مظاهر مشابه را در مطابقت با اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل آرزو می‌نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha