• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070201788
  • خبرنگار : 50976

شهردار شیراز:

بودجه فرهنگی شهرداری شیراز ۱۲ برابر شده است

بودجه فرهنگی شهرداری شیراز ۱۲ برابر شده است

ایسنا/فارس شهردار شیراز با بیان اینکه در شورای ششم بودجه شهرداری ۵ برابر و بودجه کار فرهنگی ۱۲ برابر شده است، گفت: این موضوع نشان از اهمیت کارهای فرهنگی دارد.

محمد حسن اسدی شامگاه دوم مهر ماه در مراسم گرامی‌داشت استاد امین تارخ و آغاز به کار رسمی پردیس سینمایی امین تارخ در شیراز، بیان کرد: سال گذشته عملیات ساختمان پردیس سینمایی امین تارخ تا حدودی انجام شده بود اما انجام استانداردهای لازم جهت بهره‌برداری از این مجموعه زمان‌بر بود.

وی اظهار کرد: در ۳ سالی که از عمر شهرداری و شورای ششم شهر شیراز می‌گذرد، بودجه شهرداری شیراز ۵ برابر ولی بودجه فرهنگی ۱۲ برابر شده است و این نشان از اهمیت فرهنگ دارد.

اسدی با بیان اینکه به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز علاوه بر این فضا، اتفاقات و فضاهای دیگر فرهنگی و رویدادهای فرهنگی رقم خورده است، گفت: تدوین دانشنامه شیراز، تولید سمفونی شیراز، راه اندازی موزه بلدیه، افتتاح سالن‌های آمفی تئاتر روباز و بسیاری از فضاهای دیگر نیز مدنظر قرار دارد.

شهردار شیراز بیان کرد: این پروژه با ۵ سالن سینما و حدود یکهزار صندلی، سالن آمفی تئاتر ۲۲۰ نفره و فضای روباز پشت‌بام جهت اجرای تئاتر و تماشا ساخته شده است و در مجموع ۷ سالن در این مجموعه پیش‌بینی شده است.

وی با تأکید بر اینکه شیراز به عنوان یک شهر فرهنگی و ادبی با داشتن بیشترین آثار تاریخی، ثبتی و فرهنگی در کل کشور شناخته می‌شود، افزود: شیراز ۴ دوره پایتخت سیاسی ایران بوده است به علاوه شیراز و شهرداری شیراز به عنوان پایتخت محیط زیست آسیا، شهر جهانی صنایع دستی و شهرداری شیراز به عنوان دبیر شهر جهانی صنایع دستی شناخته شده است.

اسدی ادامه داد: شهرداری شیراز به عنوان عضو هیأت مدیره مترو پلیس یا مهم‌ترین کلان شهرهای دنیا شناخته می‌شود و عضو هیئت مدیره شهرهای تاریخی جهان است، همچنین شیراز با برخی از شهرهای مهم و قابل توجه دنیا خواهر خوانده است.

راه‌اندازی مجتمع‌های فرهنگی چند منظوره را در دستور کار داریم

رئیس سازمان سینمایی سوره (مدرسه کارگاهی فیلمنامه‌نویسی) نیز در این مراسم با بیان اینکه مجموعه پردیس سینمایی امین تارخ دارای ۵ سالن و پلاتوی تئاتر، کتابفروشی، گالری است، گفت: راه‌اندازی مجتمع‌های فرهنگی چند منظوره را در دستور کار داریم.

 حمیدرضا جعفریان اظهار کرد: بنا داریم این مجموعه‌ها را در حوزه هنری توسعه دهیم. امروز حوزه هنری در ۲۱ استان سالن سینما و ۲۰۰ پرده سینمایی دارد و همچنین یک سوم اکران‌های کشور در حوزه هنری اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: از ۳ سال پیش جریان توسعه و بازسازی سینما اتفاق افتاده است و تصمیم داریم همه مجموعه‌های را به شکل پردیس‌های چندسالنه و مجتمع‌های چند منظوره افتتاح کنیم و این مجموعه پنجمین مجموعه چند منظوره است. 

جعفریان با تأکید بر تمرکز بر حوزه هنری مخاطب کودک و نوجوان، تصریح کرد: خط ویژه تولیدی را آغاز کردیم که به مجموعه سریال‌های انیمیشن و فیلم و انیمیشن بپردازیم همچنین در سینماداری تلاش می‌کنیم به فیلم‌هایی غیر از فیلم حوزه هنری توجه کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha