• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403070201740
  • خبرنگار : 50444

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد تأکید کرد

ضرورت ارائه خدمات محله محور در بجنورد هنگام حوادث

ضرورت ارائه خدمات محله محور در بجنورد هنگام حوادث

ایسنا/خراسان شمالی عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر بجنورد بر ضرورت ارائه خدمات محل محور هنگام وقوع حوادث در بجنورد تاکید کرد.

سید محسن موسوی در حاشیه جلسه شورای شهر بجنورد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهر بجنورد به لحاظ آسیب پذیری در بلایای طبیعی از جمله سیل و سیلاب شهری یکی از شهرهای ویژه محسوب می‌شود که نیازمند برنامه‌ریزی ویژه برای مدیریت بحران دارد.

وی تاکید کرد: زیرساخت از جمله مولفه‌های اصلی در مدیریت بحران است و باید در چارچوب شهری، منطقه‌ای و محله‌ای تعریف شود.

وی بیان کرد: توزیع زیرساخت‌ها، نوعی از عدالت در مدیریت بحران در گستره شهری محسوب می‌شود که باید با تاکید بر توجه به بافت‌های فرسوده و مناطق حاشیه نشین باشد.

موسوی نکته قابل توجه را تاکید بر نظم و ساماندهی در مدیریت بحران هنگام حوادث دانست و افزود: هنگام حوادث باید خدمات محله‌ای نیز ارائه شود اما در زلزله‌های اخیر طی دو روز گذشته شاهد این بودیم که بیشتر خدمات به صورت منطقه‌ای بوده و عدم خدمات محلی را شاهد بودیم. 

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: از جمله مواردی که می‌شد در حوزه خدمات محلی دسته‌بندی کرد، همکاری بین سازمانی با آموزش و پرورش و آماده کردن مدارس برای اسکان مردم در محوطه آن‌ها بود.

وی همچنین افزود: شب گذشته پارک‌ها و فضای سبز بجنورد به طور کلی برای حضور و اسکان مردم آماده شد اما انتظار می‌رفت که بخشی از پارک‌ها و فضای سبز برای این موضوع اختصاص پیدا کند تا اسکان مردم ساماندهی شده و از آسیب احتمالی به پارک و زیرساخت‌های آن جلوگیری شود.

موسوی اظهار کرد: انتظار می‌رود عملکرد شهرداران منطقه مورد بررسی قرار گرفته و آسیب شناسی‌های لازم در مدیریت بحران انجام شود تا در بحران‌های آتی بتوانیم خروجی مناسب‌تری داشته باشیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha