• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070201717
  • خبرنگار : 50549

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی:

برنامه‌های هفته گردشگری در مشهد و خراسان رضوی اعلام شد

برنامه‌های هفته گردشگری در مشهد و خراسان رضوی اعلام شد

ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی از اعلام برنامه‌های هفته گردشگری در مشهد و خراسان رضوی خبر داد.

یوسف بیدخوری، امروز دوم مهر ماه، در نشست خبری هفته گردشگری که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته گردشگری می‌تواند یک دورهمی خوب با یک برنامه جذاب برای اصحاب گردشگری باشد که هر سال در همه دنیا بر اساس تغییر سازمان جهانی گردشگری برگزار می‌شود.

وی افزود: هفته گردشگری از بیست و هفتم سپتامبر مصادف با ۶ مهرماه با محوریت توسعه گردشگری برای همه اقشار جامعه برگزار خواهد شد. این رویداد با تمرکز بر تورهای ویژه، برنامه‌های آموزشی و کارگاه‌های توانمندسازی در سطح استان تدارک دیده شده است، همچنین با توجه به تقارن هفته گردشگری با هفته دفاع مقدس، دیدار با  جانبازان آسایشگاه امام خمینی(ع) واقع در پارک ملت در دستور کار قرار گرفته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: از مهمترین برنامه‌های هفته گردشگری، برگزاری تورهای رایگان برای گروه‌های خاص است. بر این اساس و در راستای بهره‌مندی ناشنوایان از جاذبه‌های گردشگری، تورهای رایگان مشهدگردی ویژه این قشر برگزار خواهد شد.

وی برگزاری تورهایی برای سالمندان، کارکنان نیروی انتظامی و آتشنشانان را از دیگر تورهای گردشگری در هفته گردشگری برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت مشارکت همه اقشار جامعه در برنامه‌های گردشگری، این تورها با همکاری شهرداری مشهد و سایر نهادها تدارک دیده شده و علاوه بر جنبه‌های تفریحی، اهدف آموزشی و فرهنگی را نیز دنبال می‌کند.

توانمندسازی فعالان حوزه گردشگری

بیدخوری به برگزاری برنامه‌های آموزشی با هدف توانمندسازی اصحاب گردشگری در مشهد و شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: کارگاه‌های آموزشی با محوریت گردشگری و توانمندسازی فعالان این حوزه طراحی شده است. این برنامه‌ها در تمام روزهای هفته گردشگری اجرا می‌شود که از مشارکت واحدهای اقامتی، راهنمایان تور و سایر بخش‌های گردشگری در این برنامه‌ها استفاده خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی عنوان کرد: نواختن زنگ گردشگری در مدارس استان همزمان با آغاز هفته گردشگری مصادف با روز شنبه، ۷ مهر ماه در مجتمع آموزشی مهر علوی انجام خواهد شد، ضمن اینکه با همکاری آموزش و پرورش، در سراسر استان این برنامه اجرا می‌شود.

بیدخوری با اشاره به نقش فعالان حوزه گردشگری در توسعه این صنعت بیان کرد: یکی از برنامه‌های ویژه هفته گردشگری برگزاری آیین تجلیل از فعالان صنعت گردشگری است که در روز پنجشنبه، ۵ مهر با حضور اعضای تشکل‌های گردشگری برگزار خواهد شد.

وی از دیگر برنامه‌های این هفته را برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع گردشگری عنوان کرد و گفت: در این نشست‌ها که با حضور مدیران شهرستان‌ها و مسئولان مربوطه برگزار خواهد شد موضوعات مهمی از جمله توسعه گردشگری سلامت و برنامه‌ریزی برای رشد صنعت گردشگری در استان مورد بحث قرار خواهد گرفت.

بیدخوری در ادامه از برگزاری تورهای ویژه برای کارکنان و دانشجویان خارجی مشهد خبر داد و خاطرنشان کرد:  تور گردشگری برای کارکنان و دانشجویان خارجی دانشگاه فردوسی و جامعه‌المصطفی برگزار خواهد شد، ضمن اینکه هدف از برگزاری این تور آشنایی بیشتر این افراد با جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی مشهد و ایجاد ارتباطات بیشتر در حوزه گردشگری است.

وی بیان کرد: علاوه بر برنامه‌های اعلام شده، بازدید از مکان‌های تاریخی و تفریحی مشهد ویژه سالمندان تدارک دیده شده است. همچنین، تور گردشگری برای ۹۰۰ نفر از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ع) به مقصد آرامگاه فردوسی در نظر گرفته شده که برنامه‌هایی با شعار زبان فارسی، زبان صلح و گردشگری در این مکان برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با بیان اینکه در هفته نیروی انتظامی نشست‌ها و برنامه‌های مشترکی با حضور عوامل نیروی انتظامی برگزار خواهد شد گفت: در این راستا از همکاری‌های نیروی انتظامی در توسعه امنیت گردشگری قدردانی خواهیم کرد.

بیدخوری به برگزاری گردهمایی بزرگ با محوریت گردشگری سلامت در مجتمع حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره کرد و افزود: تدارک این برنامه به منظور ترویج گردشگری سلامت و بهرهمندی از ظرفیت‌های خراسان رضوی در این حوزه است.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری افتتاح فروشگاه‌های صنایع دستی  با همکاری معاونت صنایع دستی است. در این راستا چندین فروشگاه صنایع دستی در هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره مشهد افتتاح خواهد شد تا از این طریق بتوانیم به توسعه تولیدات و فروش محصولات صنایع دستی در استان کمک کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: امیدواریم برنامه‌های هفته گردشگری امسال، بتواند سهم بیشتری از گردشگران داخلی و خارجی را به خراسان رضوی جذب کند .

وی یادآور شد: امیدواریم با تلاش‌های انجام شده و برنامه‌ریزی‌های لازم ، نقش بسزایی در توسعه گردشگری کشور ایفا کنیم تا خراسان رضوی را بتوان به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در ایران معرفی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha