• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403070201611
  • خبرنگار : 50560

پیشرفت ۳۵ درصدی ساخت مجتمع درمانی جهاددانشگاهی قزوین

پیشرفت ۳۵ درصدی ساخت مجتمع درمانی جهاددانشگاهی قزوین

ایسنا/قزوین مدیر اجرایی پروژه عمرانی مجتمع درمانی تحقیقاتی جهاددانشگاهی قزوین گفت: پروژه ساخت مجتمع تحقیقاتی و درمانی جهاددانشگاهی قزوین که عملیات ساخت‌وساز آن از سال ۱۳۹۹ کلید خورده است،تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تخصیص اعتبارات ملی و استانی فاز نخست آن تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

سعید تاسا اظهار کرد: پروژه ساخت مجتمع تحقیقاتی و درمانی جهاددانشگاهی قزوین در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع با ۹۰۰۰ متر مربع زیربنا و در سه طبقه ساخته می‌شود. عملیات ساخت‌وساز آن از سال ۱۳۹۹ به منظور درمان تله‌مدیسین ناباروری کلید خورد؛ این پروژه تا به امروز ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ضمن اشاره به آمار برخی کارشناسان حوزه سلامت، افزود: استان قزوین در سرانه درمانی و تعداد تخت‌های بیمارستانی به خصوص در حوزه زنان جزو استان‌های محروم است. لذا جهاد دانشگاهی با در نظر گرفتن فرمایشات مقام معظم رهبری و گام دوم انقلاب در خصوص افزایش جمعیت وارد عرصه توسعه و ساخت یک مجتمع تحقیقاتی و درمانی در حوزه ناباروری و درمان سرطان شد.

مدیر اجرایی پروژه عمرانی مجتمع درمانی و تحقیقاتی جهاددانشگاهی قزوین بیان کرد: تا به امروز بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان برای ساخت و تکمیل این مجتمع تحقیقاتی و درمانی هزینه شده است و با تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی و استانی فاز نخست این پروژه قابلیت بهره‌برداری خواهد داشت.

بنا بر اعلام روابط‌ عمومی جهاددانشگاهی قزوین، وی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده در فاز نخست این پروژه، مرکز جراحی و ناباروری، مرکز تخصصی تشخیص طبی و سایر کلینیک‌های مرکز درمان ناباروری به بهره‌برداری برسد.

تاسا ضمن تشکر از حمایت‌های مسئولان استان از این پروژه تصریح کرد: سازمان مدیریت، بودجه و برنامه‌ریزی، نمایندگان مجلس به خصوص دکتر محمدبیگی که تلاش برای جذب اعتبارات ملی، کمیسیون بهداشت و سلامت و همچنین جذب خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی با حمایت‌های فنی و پزشکی و مساعدت دفتر فنی عمرانی دانشگاه نقش بسزایی در به سرانجام رسیدن این پروژه داشته و دارند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ در سفر رئیس جمهور شهید به استان قزوین، بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان به این پروژه اعتبار تخصیص یافت که ۲۰ میلیارد تومان آن که تعهد استان بود پرداخت شد و مابقی آن محقق نشده است.

این مسئول در پایان گفت: پروژه ساخت و توسعه مجتمع تحقیقاتی درمانی جهاد دانشگاهی با کمک جهادگران عرصه سازندگی در حال تکمیل است و امید داریم با اعتباری که امسال به صورت مازاد و متوازن برای این پروژه در نظر گرفته شده است بتوانیم با توجه به تخصیص اعتبارات زیربنایی جهاددانشگاهی به زودی برای این پروژه تأمین اعتبار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha