• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070201590
  • خبرنگار : 50590

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

موفقیت در درمان ناباروری از ۱۵ درصد به ۲۵.۷ درصد رسیده است

موفقیت در درمان ناباروری از ۱۵ درصد به ۲۵.۷ درصد رسیده است

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: نیمه آبان ۱۴۰۰ کار را با تدوین برنامه راهبردی دانشگاه و ارسال آن به هیات امنا آغاز و بر این اساس برنامه عملیاتی سالانه با اهداف مشخص تدوین شد.

محمدمهدی مجذوبی دوشنبه دوم مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اولین چالش شیوع بیماری کرونا در سال ۱۴۰۰ بود به طوریکه با تلاش مجموعه علوم پزشکی و مدیران استانی این بیماری کنترل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بابیان اینکه کمبود و کیفیت آب، آرسنیک، طعم و بوی آب ازدیگر چالش‌های ما بود، افزود: برای هر سه مساله دانشگاه علوم پزشکی به صورت تخصصی ورود پیدا کرد و تا محقق شدن پاسخ تلاش‌های خود را ادامه داد.

مجذوبی اضافه کرد: ۸۶ هزار نفر ساعت برای کنترل کیفیت آب کار تیم علوم پزشکی تلاش کردند و در موضوع آرسنیک هم کمک شد میزان آن به حد مجاز برسد به طوری که درخصوص طعم و بو، حوزه تحقیقات دانشگاه عامل را شناسایی و برای چگونگی رفع آن چاره جویی شد.

وی با بیان اینکه به دنبال جذب دستیار چشم پزشک هستیم، تصریح کرد: در حوزه آموزش ۱۵ رشته مقطع تحصیلی اضافه شد و جذب دستیار چشم پزشک هم در دستور کار و مراحل نهایی آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: انجام آموزش‌های مولکولی و هپاتیت ویروس ( C و B) در آزمایشگاه مرجع معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان برای اولین بار انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: ۱۵ رشته مقطع جدید در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا راه اندازی شده است همچنین در بخش خدمات درمانی طب ایرانی به صورت آکادمیک، علمی و مورد تایید وزارت بهداشت توجه ویژه‌ای به طب سنتی و مکمل، توسعه داروهای گیاهی و ساماندهی مراکز ارائه دهنده خدمات طب ایرانی صورت گرفت.

وی افزود: برای جبران کمبود بهورز، مجوز جذب ۲۰۲ بهورز جذب شد، به طوری که این افراد مشغول به تحصیل هستند و به مرور زمان به عرصه کار وارد می شوند.

وی با بیان اینکه مرکز جامع سرطان تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان با سه هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال برگزار شد که تاکنون یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر تزریق شده است که با تامین اعتبار مورد نیاز دهه فجر سال آینده مرکز جامع سرطان افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: هم اینک مرکز پرتو درمانی (رادیو تراپی) نزدیک به رایگان به بیماران سرطانی خدمات ارائه می دهد و با نصب دستگاه تب اسکن در این مرکز ارائه خدمات درمانی به بیماران سرطانی افزایش می یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه به زودی عملیات ساخت بیمارستان مهر ملایر با ۴۰۰ تختخواب آغاز می شود گفت: برای تامین زمین مورد نیاز ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی شهر همدان، شهرداری همکاری لازم را نکرد.

این مسئول اضافه کرد: ۱۳ طرح حوزه بهداشت و درمان با ۹۳۰ میلیارد ریال اعتبار و ۴۶ هزار متر مربع زیر بنا مهر ماه امسال بهره برداری می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد : ۱۳ طرح حوزه بهداشت و درمان با ۹۳۰ میلیارد ریال اعتبار و ۴۶ هزار متر مربع زیر بنا مهر ماه امسال بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر بیمه ها بدهی خود را به موقع پرداخت کنند؛ اقدامات راهبردی در زمینه درمان صورت می‌گیرد، افزود : بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بیمه ها به علوم پزشکی بدهکار هستند، در حالی که با پرداخت به موقع این رقم می توانستیم کیفیت خدمات را ارتقا دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha