• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070201584
  • خبرنگار : 50040

فرماندار شهرستان عنوان کرد

تحصیل بیش از ۱۴ هزار دانش آموز در مدارس شهرستان آستانه اشرفیه

تحصیل بیش از ۱۴ هزار دانش آموز در مدارس شهرستان آستانه اشرفیه

ایسنا/گیلان فرماندار آستانه اشرفیه، با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۴ هزار دانش آموز در ۱۱۵ مدرسه دولتی و ۴۴ مدرسه غیر انتفاعی این شهرستان مشغول به تحصیل هستند، گفت: بالغ بر ۴۲۰۰ دانشجو نیز داریم.

خسرو آرنگ در گفت وگو با ایسنا، به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز فعالیت مراکز آموزشی در شهرستان آستانه اشرفیه، اظهار کرد: تعلیم و تربیت در حوزه های اجتماعی دارای اهمیت بوده و باید نسل های حال و آتی را برای یک جامعه توسعه یافته تربیت کنیم.

وی تعلیم و تربیت مرتبط با تمامی شئون اجتماعی و اخلاق مداری و پایبندی به آیین ها و سنت ها و... دانست و افزود: فرزندان امروز آینده سازان فردای مملکت هستند و باید آنها را در حوزه تعلیم و تربیت ارتقا ببخشیم و لذا اولیای مدرسه در کنار اولیای دانش آموزان نسبت به آموزش و پرورش فرزندان حساسیت داشته باشند.

فرماندار آستانه اشرفیه ادامه داد: اگر بخواهیم یک کشور توسعه  یافته داشته باشیم، باید منابع انسانی خوبی را تربیت کنیم و آنان را برای یک زندگی متعالی و اخلاق مدار و با درایت آموزش دهیم.

آرنگ به توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی نسبت به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در کنار آماده سازی زیرساخت های آموزشی، در حوزه نرم افزاری نیز برنامه ریزی کردیم.

وی با بیان اینکه در بخش آستانه اشرفیه ۶۲ مدرسه دولتی با ۳۹۰۰ دانش آموز و ۳۲ مدرسه غیرانتفاعی با ۶۰۰۰ دانش آموز داریم، اضافه کرد: در بخش بندرکیاشهر نیز بالغ بر ۴۰۰۰ دانش آموز داریم که در ۵۳ مدرسه دولتی و ۱۲ مدرسه غیر انتفاعی مشغول به تحصیل هستند.

فرماندار آستانه اشرفیه با اشاره به فعالیت چهار دانشگاه در این شهرستان با بیش از ۴۲۰۰ دانشجو، تاکید کرد: قدردان خیرین مدرسه ساز نیز هستیم که همراه حوزه آموزشی شهرستان برای پرورش نیروهای مستعد هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha