• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070201546
  • خبرنگار : 50972

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

مدرسه صنعتی‌ساز مشهد، مدل ویژه‌ و جدیدی از مدارس است

مدرسه صنعتی‌ساز مشهد، مدل ویژه‌ و جدیدی از مدارس است

ایسنا/خراسان رضوی معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ساخت چنین فضاهایی برای شهرهای پر تراکمی مانند مشهد لازم و ضروری است، گفت: این مدرسه صنعتی‌ساز، مدل ویژه‌ و جدیدی از مدارس بوده که انتظار وجود این تکنولوژی را تنها در خارج از کشور داشتیم اما در حال حاضر این تکنولوژی، بومی استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد است.

مجید عبداللهی در آئین افتتاح اولین مدرسه به روش صنعتی‌سازی در کشور  که امروز دوشنبه دوم مهر ماه در آموزشگاه ۱۲ کلاسه «علوی ۱۳ آبان» مشهد برگزار شد، اظهار کرد: فضای آموزشی، معلم سوم است که از مدرسه به عنوان معلم سوم یاد می‌شود و از طرفی جایگاه و منزلت مدرسه در زمان کرونا بیشتر نمایان شد، لذا مدرسه کانون تحول و توسعه بوده و  آنچه شعار سند تحول بوده به اهمیت مدرسه پرداخته است.

وی ادامه داد: در وزارت آموزش و پرورش به دنبال ساخت مدارسی با کیفیت برای مناطق پرتراکم هستیم و این مدرسه مدل ویژه‌ و جدیدی از مدارس بوده که امیدواریم در سراسر کشور ادامه‌دار باشد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: انتظار وجود این تکنولوژی را تنها در خارج از کشور داشتیم اما در حال حاضر این تکنولوژی، بومی استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد است.

وی افزود: در  کل استان، میزان تراکم متعادل بوده اما در کلان شهر مشهد در برخی از مناطق بسیار متراکم و توده‌ای است که بایستی با در پیش گرفتن پروژه‌هایی این چنینی در کوتاه‌ترین زمان تراکم جمعیتی را پخش کنیم.

عبداللهی اضافه کرد: این مدرسه با ۵۰۰ دانش آموز در دو شیفت، در سال جاری شروع به فعالیت کرده و ساخت چنین فضاهایی برای شهرهای پرتراکمی مانند مشهد لازم و ضروری است زیرا که با تکنولوژی به کار رفته در کوتاه‌ترین زمان ساخت چنین مدارسی ممکن می‌شود.

وی عنوان کرد: این مدرسه با سایر مدارس وجوه تمایزی داشته که با صنعتی سازی حاصل شده است از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به عدم به کارگیری از  رادیاتور و موتورخانه اشاره کرد، زیرا که دیوارها عایق دمایی، رطوبت و صدا است.

این مدرسه در کمترین زمان ساخته و به بهره‌برداری رسید

صادق حاتمی، رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک در ادامه اظهار کرد: اینجا یک زمین ویرانه بود که پس از ۱۱ سال  با پیگیری معاونت استاندار و فرماندار مشهد، احیا و باعث ایجاد این مدرسه شد.

وی با بیان اینکه این مدرسه در کمترین زمان ساخته و به بهره‌برداری رسید گفت:  مدرسه صنعتی‌ساز علوی ۱۳ آبان، سال گذشته با حضور آیت الله علم الهدی کلنگ زنی شد و امسال به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha