• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403070201518
  • خبرنگار : 50444

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد

کمک ۱۲ میلیارد تومانی خیران به مددجویان بهزیستی در خراسان شمالی

کمک ۱۲ میلیارد تومانی خیران به مددجویان بهزیستی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از کمک ۱۲ میلیارد تومانی خیران به مددجویان این مجموعه خبر داد. 

صادق جعفری در شورای مشارکت‌های مردمی که امروز (دوم مهر ماه) در استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: خیران در خراسان شمالی در شش ماه امسال ۱۲ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف از جمله مسکن، معیشتی، درمانی و ... به مددجویان تحت پوشش ما کمک کرده‌اند.

وی ادامه داد: در ۱۲ ماه سال گذشته نیز ۲۲ میلیارد تومان کمک نقدی و ۲۶ میلیارد تومان کمک غیرنقدی از سوی خیران انجام شده است.

جعفری بیان کرد: از جمله کمک‌های انجام‌شده در سال ۱۴۰۳ می‌توان به کمک دو میلیارد تومانی آستان قدس برای خریدن ویلچرهای برقی، کمک دو میلیارد تومانی سپاه، خدمات درمانی دندانپزشکی برای ۲۰۰ مددجوی تحت پوشش، کمک شش میلیارد تومانی خیران، کمک ۱۵ میلیارد تومانی خرید لوازم خانگی و ... اشاره کرد.

وی به جمعیت تحت پوشش بهزیستی استان اشاره کرد و گفت: ۱۲۴ هزار و ۶۳۸ نفر تحت پوشش بهزیستی هستند که شامل ۴۶ هزار و ۳۵۷ خانوار می‌شود. 

وی با بیان اینکه ۲۴ هزار و ۵۵۴ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی استان انواع معلولیت‌ها را دارند، ادامه داد: از جمله دغدغه‌های ما برای معلولان تامین مسکن آن‌ها است و در این زمینه کمک‌های نقدی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۴۷ واحد مسکونی امسال به مددجویان بهزیستی واگذار شده است، اظهار کرد: در نهضت ملی مسکن نیز قرار بود مبلغ اولیه مددجویان بهزیستی گرفته نشود؛ اما هنوز این موضوع در استان عملی نشده است و پیامک‌های واریز مبلغ اولیه ارسال می‌شود. 

جعفری افزود: ما کمک ۲۰۰ میلیون تومانی به مددجویان بهزیستی برای تامین مسکن انجام می‌دهیم؛ اما این موضوع نیازمند این است که کد پروژه برای مددجو تعریف شود تا مبلغ را به راه و شهرسازی پرداخت کنیم و مددجویان نیز برای سایر هزینه‌ها از تسهیلات عمومی طرح بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha