• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070201459
  • خبرنگار : 50649

رئیس جهاددانشگاهی فارس:

مسئولان همکاری بیشتری برای توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها داشته باشند

مسئولان همکاری بیشتری برای توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها داشته باشند

ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، بر لزوم همکاری بیشتر همه مسئولان در ایجاد و تقویت بسترهای توسعه فعالیت‌های این نهاد انقلابی در سطح دانشگاه‌های استان، تاکید کرد.

امیرحسین استقلال امروز، ۲ مهرماه در دیدار با حجت‌الاسلام محمد مقامی مسئول نهادنمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس، با یادآوری اینکه منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاددانشگاهی که باید در دانشگاه‌ها بماند، از مهجوریت این نهاد در دانشگاه‌های استان فارس گلایه کرد.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های اصلی جهاددانشگاهی از ابتدای تاسیس تاکنون، برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های فرهنگی کلان در جامعه، به ویژه جامعه دانشگاهی بوده است، گفت: براساس فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کشور اقدام به تدوین طرحی با عنوان جریان اصلی کرده است.

استقلال با اشاره به برخی عناوین برنامه‌های کلان فرهنگی طراحی، تدوین و اجرایی شده در قالب طرح «جریان اصلی» در سطح کشور، گفت: جهاددانشگاهی استان فارس نیز در همین راستا علاوه بر برنامه‌های فرهنگی استانی و منطقه‌ای، حداقل ۲ برنامه ملی را از سال‌ها قبل کلید زده و دنبال کرده است.

وی با بیان اینکه جامعه هدف در برنامه‌های جهاددانشگاهی فارس، دانشجویان هستند، گفت: جشنواره سراسری قرآن و هنر، یکی از برنامه‌های محوری فرهنگی جهاددانشگاهی فارس به شمار می‌رود که اکنون در آستانه هفتمین دوره آن هستیم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس گفت: امروز جشنواره قرآن و هنر، برای دانشجویان و دانشگاهیان سراسر کشور، یک رویداد فرهنگی شناخته شده و ارزشمند محسوب می‌شود که اثرات و برکات خوبی هم داشته است.

استقلال ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های سراسری جهاددانشگاهی فارس، جشنواره شعر باران است؛ رویداد فاخر که زمینه‌ساز شناسایی و رشد ادیبان و شعرای خوبی در میان گروه دانشجویان سراسر کشور شد و امسال پنجمین دوره آن آغاز خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه جهاددانشگاهی نیز مانند نهاد نمایندگی ولی فقیه، مولد انقلاب اسلامی است، بر لزوم همکاری و تعامل هرچه بیشتر این نهادها برای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب و نظام اسلامی را یک ضرورت دانست.

رئیس جهاددانشگاهی فارس ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد ایجاد و توسعه هرچه مطلوب‌تر بسترهای حضور و فعالیت این نهاد در سطح دانشگاه‌های این استان با همکاری نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha