• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1403070201363
  • منبع : ارتش جمهوری اسلامی ایران

جانشین فرمانده هوانیروز ارتش خبر داد

تجهیز بالگردهای هوانیروز به دوربین‌های دید در شب

 تجهیز بالگردهای هوانیروز به دوربین‌های دید در شب

جانشین فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به تجهیز انواع بالگردهای ارتش به تجهیزات دید در شب، گفت: در رزمایش هوانیروز در اصفهان، عملیات‌ها در شب انجام شد که تحلیل‌گران به این قدرت هوانیروز اعتراف کردند.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ دوم محمود محمد علی فام در مراسم تجلیل از خانواده معظم شهدا، خلبانان و مهندسین پرواز پیشکسوت هوانیروز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای دفاع مقدس و تسلیت حادثه معدن طبس، گفت: هوانیروز در هشت سال دفاع مقدس و حتی پیش از آن در مقابله با گروه‌های تجزیه طلب و تروریستی همواره حضور داشت و به گواه همگان بسیار خوب درخشیده است.

وی درباره اقدمات انجام شده برای «بازآماد» و عملیاتی کردن بالگردها، اظهارکرد: کارهای بسیار بزرگی با مجاهدت کارکنان هوانیروز انجام شده است و انواع موشک‌های مورد نیاز را تولید کرده‌ایم که موشک شفق و کروز حیدر از جمله این تسلیحات پیشرفته است.

جانشین فرمانده هوانیروز، تجهیز بالگردها به دوربین‌های دید در شب را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در هوانیروز ارتش اعلام کرد و افزود: توانستیم انواع بالگردهای ارتش را به تجهیزات دید در شب مجهز کنیم و در رزمایش هوانیروز در اصفهان، عملیات‌ها در شب انجام شد که تحلیل‌گران به این قدرت هوانیروز اعتراف کردند.

امیر سرتیپ دوم علی فام، موفقیت‌های چشم‌گیر هوانیروز ارتش را نتیجه پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب دانست و اضافه کرد: به ملت شریف ایران اسلامی قول می‌دهیم که با تمام توان و با نثار جان خود آماده دفاع از این سرزمین اسلامی ایران هستیم.

در ادامه این مراسم، امیر سرتیپ دوم بختیاری از فرماندهان دفاع مقدس طی سخنانی با اشاره به مجاهدت‌های گسترده هوانیروز از ابتدای انقلاب تا به امروز، گفت: کار هوانیروز از ابتدای انقلاب و در مقابله با گروهک‌های تروریستی و تحزیه طلب آغاز شد و اگر هوانیروز نبود بعید بود شهید صیاد شیرازی و دیگر فرماندهان بتوانند امنیت را در آن مناطق حاکم کنند. در دفاع مقدس نیز هیچ عملیاتی بدون حضور هوانیروز همیشه قهرمان انجام نشد.

وی اظهار کرد: بعد از جنگ نیز هوانیروز خدمات گسترده‌ای را در کمک به سیل و زلزله زدگان و امداد و نجات هوایی داشت.

امیر سرتیپ دوم بختیاری گفت: هوانیروز نیازهای مختلف از جمله پشتیبانی و انتقال نیروها را انجام می دهد و بخش بسیار مهمی از قدرت نیروی زمینی ارتش است.

وی با اشاره به جان‌فشانی و مجاهدت‌های کارکنان هوانیروز ارتش در دفاع مقدس افزود: اگر بخواهیم بحث منطقی و عقلی داشته باشیم، آن چیزی که ارتش تا بن دندان مسلح رژیم بعث عراق را متوقف کرد، همین مجاهدت ارتشی‌ها و یگان‌هایی مانند هوانیروز، توپ خانه ارتش و نیروی هوایی الهی ارتش و بعد از آن نیروهای مردمی که به جبهه‌ها آمدند و نگذاشتند دشمن به اهداف پلید خود برسد.

امیر سرتیپ دوم بختیاری، غفلت را دلیل تهاجم عراق به کشورمان دانست و بیان کرد: برخی می‌گویند ما در برابر تهاجم ارتش رژیم بعث غافل‌گیر شدیم اما باید گفت که ارتش از یک سال قبل اخطار داده بود که ارتش عراق تحرکاتی در مرز دارد و آماده تهاجم به ایران است، اما برخی از مسئولان وقت از این گزارش‌ها غفلت کردند.

وی جنگ را آخرین سیاست یک سیاست‌مدار دانست و خاطرنشان کرد: من معتقدم که دستگاه دیپلماسی می‌تواند از جنگ جلوگیری کند.

وی، غیرت، همیت، همبستگی و رشادت‌های کارکنان ارتش و نیروهای مردمی در چند ماه ابتدای آغاز جنگ را موجب توقف ارتش رژیم بعث عراق دانست و خاطر نشان کرد: آن چیزی که صدام را متحیر کرد، بازگشت کارکنان ارتش به خدمت و رشادت‌های رزمندگان و نیروهای مردمی بود که ماشین جنگ ارتش عراق را متوقف کرد.

 در پایان این مراسم از خانواده شهدا، جانبازان و پیشکسوتان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha