• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403070201350
  • خبرنگار : 50187

دادستان اعلام کرد

کاهش وقوع قتل و نزاع فردی در شهر کرمان

کاهش وقوع قتل و نزاع فردی در شهر کرمان

ایسنا/کرمان دادستان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون وقوع قتل نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد کاهش و پرونده‌های نزاع فردی نیز ۱۹ درصد کاهش داشته است.

مهدی بخشی امروز دوم مهرماه در نشست مشترک با فرماندهی انتظامی و رؤسای کلانتری‌های شهر کرمان که با هدف هم‌افزایی و بررسی راهکارهای افزایش تعامل میان مراجع قضایی و انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط بیشتر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، موجب تقویت امنیت در جامعه است که خوشبختانه ارتباط و همدلی خوبی بین این دو مجموعه در استان وجود دارد و انشاءالله استمرار هماهنگی‌های موجود، موجب ثبات امنیت پایدار در سطح استان خواهد بود.

وی انعکاس سریع رسانه‌ای در خصوص کنترل جرائم و عملکرد مسئولان قضایی و انتظامی را مورد تأکید قرار داد و افزود: این مهم می‌تواند به مردم اطلاع و اطمینان دهد که مسائل مهم در حال رصد و پیگیری هستند و جای نگرانی ندارد.

بخشی با اشاره به انتظار مردم از دستگاه قضا و نیروی انتظامی برای تامین امنیت و تشدید مبارزه با خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان موادمخدر در شهر کرمان اظهار کرد: لازم است نیروی انتظامی روی این موضوع متمرکز شود و اجرای دستورات صادره از سوی دادستانی در خصوص پاکسازی میادین و چهارراه‌های اصلی شهر، اطراف دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی از معتادان متجاهر را مورد توجه بیشتری قرار دهد.

دادستان کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون وقوع سرقت ۱۷ درصد کنترل و کاهش داشته، افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون سرقت منزل ۲۳ درصد، سرقت موتورسیکلت ۳۵ درصد و در بحث قطعات و محتویات داخل خودرو نیز ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش را شاهد هستیم.

بخشی با بیان اینکه در بحث وقوع قتل نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد آمار کاهش پیدا کرده، افزود: در پرونده‌های نزاع فردی نیز ۱۹ درصد و نزاع دسته جمعی دو درصد کاهش داریم.

وی ضمن مفید خواندن تشکیل جلسات مشترک به منظور بررسی مشکلات موجود و تاکید بر تداوم آن، اظهار کرد: می‌طلبد که همه‌ ما برای احقاق حقوق شهروندان و ایجاد امنیت فردی و اجتماعی به صورت جهادی عمل کنیم.

مدعی‌العموم در استان کرمان حضور به موقع و سریع پلیس در محل جرم را از جمله اقدامات موثر و بازدارنده دانست که می‌تواند به آرامش اجتماعی کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha