• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403070201327
  • خبرنگار : 71560

سبحانی‌فر: رئیس‌جمهور در سازمان ملل چهره واقعی ایران را به دنیا نشان دهد

سبحانی‌فر: رئیس‌جمهور در سازمان ملل چهره واقعی ایران را به دنیا نشان دهد

یک عضو حزب اعتدال و توسعه، تاکید کرد: رئیس جمهور باید در نشست سازمان ملل چهره واقعی جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان داده و تلاش کند کشور از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج کشور بهره مند شود.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت سفر رئیس‌جمهور به نیویورک به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، بیان کرد: در وهله اول رئیس‌جمهور باید در نشست سازمان ملل چهره واقعی جمهوری اسلامی ایران را به مردم دنیا نشان دهد. در طول سال ها به نوعی دشمنان تلاش کردند تا از ایران یک چهره جنگ ستیز و نامطلوب جلوه دهند. رئیس جمهور باید با مواضع خود به درستی برای دنیا تبیین کند که ایران یک کشور صلح طلب بوده و علاقه مند است تا با تمام دنیا تعامل داشته باشد.

رئیس‌جمهور به جهانیان نشان دهد ایران یک کشور جنگ‌طلب نیست

وی اظهار کرد: رئیس جمهور باید در مواضع خود برای جهانیان تبیین کند که ایران یک کشور جنگ‌طلب نیست بلکه یک کشور صلح طلب است.  از سوی دیگر رئیس جمهور در مواضع خود باید نسبت به جذب سرمایه گذارهای ایرانی مقیم خارج و هم سرمایه گذارهای خارجی اقدام کند. رئیس جمهور باید ظرفیت ها و امکانات ایران را برای دیگران به خوبی تبیین کند، باید چهره واقعی ایران را به دنیا نشان داد.

 نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رئیس جمهور تلاش کند با مواضع خود در سازمان ملل سرمایه گذارهای خارجی را به داخل کشور جذب کند که تاثیر بسزایی در توسعه و پیشرفت ایران اسلامی دارد. از سوی دیگر باید به ایرانیان مقیم خارج این اطمینان داده شود که افرادی که پرونده ای نداشته یا خلاف و مجرمیتی ندارند، می توانند بدون نگرانی به ایران بازگردند. باید اعتماد و اطمینان به ایرانیان خارج داده شود تا بتوانیم از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج استفاده کنیم.

ایرانیان مقیم خارج سرمایه های مادی و معنوی کشور هستند

وی در ادامه تاکید کرد: ایرانیان مقیم خارج سرمایه های مادی و معنوی کشور هستند. باید تلاش کنیم تا روند مهاجرت معکوس رقم خورده و شاهد بازگشت نخبگان، اساتید و سرمایه گذاران به داخل کشور باشیم. از سوی دیگر رئیس جمهور باید مواضع شفافی در خصوص جنایات صهیونیست ها علیه مردم مظلوم فلسطین و جنوب لبنان داشته باشد. باید مواضع انسان دوستانه ایران را به دنیا ارائه کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha