• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403070201261
  • خبرنگار : 71299

امام جمعه ایلام:

شهدا معرف ایستادگی و عزت ملت ایران هستند

شهدا معرف ایستادگی و عزت ملت ایران هستند

ایسنا/ایلام نماینده ولی فقیه در استان ایلام با بیان اینکه شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان بالاترین سرمایه‌هایی هستند که به ملت، کشور و نظام اسلامی عزت بخشیدند، گفت: شهدا، جانبازان و ایثارگران کسانی هستند که امروز معرف مقاومت، ایستادگی، عزت و افتخار ملت ایران اسلامی هستند.

حجت‌السلام‌والمسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» امروز دوشنبه دوم مهرماه ۱۴۰۳، در یادواره شهدای غریب در اسارت و جاویدالاثر استان در شهرستان چرداول اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا نقش مهمی در راستای حفظ نام و یاد شهدا و توسعه و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.

وی ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی، نه تنها در جبهه مقاومت بلکه در دنیا، زمینه فراگیر شدن آمادگی جهانی برای ظهور منجی عالم بشریت را فراهم می‌کند و شهدا و جانبازان ما در این عرصه گام برداشته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با اشاره به اینکه شهدا و همرزمان شهدا نه نسبت به گذشته حُزن و نه نسبت به آینده ترس دارند، اظهار کرد: شهدا جایگاه والایی در نزد خداوند متعال دارند.

وی بیان کرد: انسانی که وارد عرصه مجاهدت در راه خدا می‌شود، از مال و جان خود می گذرد و با خدا معامله کرده است، مفقودالاثر و یا مفقودالجسد شود، گمنام باشد برایش فرقی نمی‌کند و هر چه خدا بخواهد در ان راه و مسیر گام بر می‌دارد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: در تاریخ کشور و انقلاب اسلامی الگوهایی وجود دارد که امروز باید این الگوها برای تبیین و بازگویی به نسل جوان معرفی شوند که به طور قطع نقش مهمی در راستای مقابله با جنگ نرم و فرهنگی دشمنان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تصریح کرد: امام رضا (ع) به عنوان غریب‌الغربا و فاطمه زهرا(س) به‌عنوان معصومی که در این دنیای خاکی نشانی از مرقد او وجود ندارد، تسکین‌بخش شهدای غریب در اسارت و جاویدالاثر خانواده‌های آن بوده و هست.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار بیان کرد: معرفت رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس، به جایی می‌رسید که در عملیات‌ها پلاک شناسایی را از گردن خود بیرون می‌آوردند که گمنام شهید شوند و جاویدالاثر برای همیشه تاریخ باشند، اوج معرفت شهدا و رزمندگان ما این بود که در این کاروان که طلایه‌دار آن حضرت فاطمه زهرا(س) بوده است، با گمنامی و بی نشانی گام بردارند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه گمنامی و جاویدالاثری دارای پشتوانه معرفتی فوق‌العاده‌ای است، اظهار کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا باید برای ادامه راه شهیدان، برای آشنایی هر چه بیشتر نسل های بعدی با فرهنگ ایثار و شهادت تداوم داشته باشد تا یاد و نام شهدا زنده بماند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با تأکید بر اینکه امروز اثربخشی خون شهدا در دنیا الهام‌بخش است، گفت: امروز مجاهدان فلسطینی از فرهنگ دفاع مقدس الگو گرفته و با توکل بر خدا، دشمن تا دندان مسلح صهیونیستی را در یک جنگ طولانی با وجود همه تجهیزات نظامی به زانو درآورده‌اند و اسرائیل جنایتکار امروز در باتلاق بی تدبیری گرفتار شده و برای خارج شدن از این مهلکه لحظه شماری می‌کند.

وی بر توجه به معرفت و توکل به خدا در زندگی، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های همه اقشار تأکید و خاطرنشان کرد: رویکرد همه ما باید رویکرد، راه و مسیر شهدا در همه عرصه‌های باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha