• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070201170
  • خبرنگار : 71660

گوترش: لبنان می‌تواند به غزه دیگری تبدیل شود

گوترش: لبنان می‌تواند به غزه دیگری تبدیل شود

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به وضعیت ناآرامی‌ها در غرب آسیا و تشدید تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله هشدار داد که لبنان می‌تواند به «غزه دیگری» بدل شود.

به گزارش ایسنا، در پی تجاوزات و حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، ۱۱ ماه است که حملاتی نیز میان این رژیم و حزب‌الله لبنان صورت گرفته است اما در هفته گذشته به دلیل انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان و تشدید حملات رژیم اشغالگر، این تنش‌ها شدت گرفت.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با «فرید زکریا» خبرنگار سرشناس سی‌ان‌ان در رابطه با انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان گفت: «احتمال تشدید تنش‌های گسترده‌تر و تبدیل لبنان به غزه دیگر وجود دارد و این چیزی است که من را نگران می‌کند و فکر می‌کنم تراژدی بزرگی برای جهان خواهد بود.»

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه موجب سطح گسترده و بی‌سابقه‌ای از کشتار و ویرانگری شده است.

آنتونیو گوترش اظهار داشت که مجازات دسته جمعی فلسطینیان باید محکوم شود.

گوترش همچنین گفت:‌ «البته، تونل‌هایی در زیر ساختمان‌های آنروا وجود دارد، همانطور که در همه جای غزه تونل وجود دارد، اما به طور کلی آنروا هیچ‌گونه تعهدی برای حمایت از حماس نداشته است و این بسیار واضح است.»

از زمان آغاز جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به‌عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

گوترش در آستانه آغاز هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ادامه این مصاحبه افزود: «برای من واضح است که طرفین علاقه‌ای به آتش‌بس ندارند. این یک تراژدی است زیرا جنگ باید متوقف شود. توافق‌های پیشنهادی قبلی کاملا منطقی هستند و طرفین باید آنها را بپذیرند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha