• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070201153
  • خبرنگار : 50038

فرمانده سپاه ناحیه ملایر خبر داد:

کنگره بزرگ «تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع‌مقدس» برگزار می‌شود

کنگره بزرگ «تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع‌مقدس» برگزار می‌شود

ایسنا/همدان فرمانده سپاه ناحیه ملایر از برگزاری کنگره بزرگ تکریم و تجلیل از ایثارگران و رزمندگان و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در سطح شهرستان و برگزاری اردوهای جهادی سربازان به مناسبت روز سرباز در طول هفته دفاع مقدس خبر داد.

سرهنگ پاسدار علی‌اصغر فارسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، خاطرنشان کرد: در این رابطه با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های شهرستان و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت جلسه ستاد شورای هماهنگی هفته دفاع مقدس برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مصوب شد به دبیری سپاه ناحیه ملایر و در کنار اجرای ۳۰۰ برنامه متنوع، کنگره بزرگ تکریم و تجلیل از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس در شهرستان ملایر برگزار شود و تمامی مجموعه‌های شهرستان برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره پای کار باشند و از هم‌اکنون فضاسازی سطح شهرستان آغاز شود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر در ادامه ضمن گرامی داشته یاد و خاطره ۱۱۰۰ شهید شهرستان ملایر در دوران دفاع مقدس دو شهید مدافع حرم و سه شهید مدافع امنیت از این دیار، به تشریح برنامه‌های هفته گرامی‌داشت دفاع مقدس در سطح شهرستان پرداخت و افزود: این هفته فرصت مناسبی برای واکاوی و بازخوانی سیره عملی شهدا و آشنایی نسل جوان و نوجوان با دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی ما آشنایی نسل جوان با دلاوری‌های شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، افزود: به گفته مقام معظم رهبری راه شهادت همچنان در جمهوری اسلامی ایران باز است و ما همچنان در استان‌ها و شهرهای مختلف شهید تقدیم نظام و انقلاب می‌کنیم.

فارسی خاطرنشان کرد: اجرای رژه موتورسواری و رژه اقتدار با همکاری نیروهای مسلح ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در سطح شهرستان و آئین نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدارس مختلف به همین مناسبت انجام می‌شود.

این مقام مسئول از برپایی نمایشگاه‌های متنوع دفاع مقدس در سطح مدارس و ادارات و اماکن عمومی سطح شهرستان و فضاسازی ادارات، برپایی میز خدمت به همت مشاوران حقوقی توسط بسیج حقوقدانان و ارائه مشاوره و خدمات رایگان به مردم و برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت با حضور دانش آموزان و آشنایی این نسل با بسیجیانی که در عرصه‌های تولید و اقتصاد منشا خدمات ماندگار و تحولات بی‌نظیری شدند، خبر داد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی در پارک سیفیه به همت بسیج رسانه و عرضه محصولات صنایع دستی توسط خانواده‌های کم برخوردار و زنان سرپرست خانوار و خدمات دهی کلینیک سیار دامپزشکی توسط بسیج مهندسین ارائه خدمات رایگان و جهادی در سطح شهرستان در طول هفته دفاع مقدس رقم می خورد.

فارسی یادآور شد: هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است.

وی تصریح کرد: شهدای ما، جوانان و جوانمردان رشید و پاک سرشتی بودند که با آگاهی و درک والای خود موقعیت حساس کشور را تشخیص دادند و وظیفه‌ی بزرگ جهاد در راه خدا را مشتاقانه پذیرا شدند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر افزود: هر ملتی که چنین دلاوران آگاه و شجاعی را در دامان خود پرورده باشد، حق دارد به آنان ببالد و آنان را الگوی تربیت جوانان خود در همه دوران‌ها بداند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha