• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403070201143
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

عضو هیئت رئیسه خانه معدن استان:

پیگیری دقیق علت وقوع حادثه، انتظار مردم داغ دیده خراسان جنوبی است

پیگیری دقیق علت وقوع حادثه، انتظار مردم داغ دیده خراسان جنوبی است

ایسنا/خراسان جنوبی عضو هیئت رئیسه خانه معدن خراسان جنوبی، بیان کرد: مردم داغ دیده خراسان جنوبی از جمله خانواده‌های کارگران آسیب‌دیده حادثه معدن تقاضای پیگیری دقیق و رسیدگی به موقع در خصوص حادثه انفجار معدن از نهادهای نظارتی، امنیتی و قضایی دارند.

روح الله محمدی در گفت و گو با ایسنا گفت: راجع به مسائل فنی و علل اتفاق این حادثه تا گزارش‌های فنی و دقیق مهندسی بیرون نیاد، کسی قادر به بیان نظر کارشناسی دقیق نیست.
محمدی ادامه داد: اما موضوع کاملا مشخص این مسئله، انتشار گاز متان بیش از اندازه و خارج از تشخیص دستگاه‌های گازسنج، باعث بروز این حادثه و وقوع این رخداد تلخ شده است.
وی افزود: در حال حاضر اولویت اول موضوع، رسیدگی سریع به مصدومان و توجه به بهبود به موقع آنان بوده، سپس خارج کردن اجساد جان باختگان از زیر آوار و بحث ایمن‌سازی معدن است.
عضو هیئت رئیسه خانه معدن خراسان جنوبی با اشاره به دلایل وقوع حادثه بیان کرد: در خصوص علت یا علت‌هایی که موجب وقوع این حادثه شده، باید به این موضوع که چند دستگاه متولی و پاسخ‌گو در این زمینه هستند و با توجه به پیگیری‌هایی که دادستان استان در خصوص این موضوع داشته است و توصیه‌هایی که استاندار خراسان جنوبی کردند، توجه کرد.
وی تصریح کرد: حضور وزیر صنعت و معدن به همراه تشکیل یک کارگروه تخصصی برای بررسی علت حادثه موجب پیگیری جدی‌تر حادثه انفجار معدن شده و ارگان‌هایی که باید در این زمینه پاسخگو باشند، وزارت کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت و معدن، سازمان نظام مهندسی استان به علت نقش حاکمیتی که در این زمینه‌ و وظیفه رسیدگی و نظارت راجب ایمنی تجهیزاتی که در معدن بوده و تجهیزات نگه‌دارنده این اتفاقات را داشته‌اند.
محمدی خاطرنشان کرد: بررسی وضعیت قصور آن‌ها در این موضوع مشخص می‌کند، چند درصد کدام سازمان یا ارگان دولتی در این زمینه مقصر بوده و انتظار مردم و خانواده‌های داغدار جان باختگان حادثه انفجار معدن، خواستار برخوردی قاطع از سوی نهادهای نظارتی، امنیتی و قضایی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha