• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1403070201112
  • منبع : مطبوعات

دفاع مقدسی که طوفان قدسی به پا کرد

دفاع مقدسی که طوفان قدسی به پا کرد

رزمندگان فلسطینی با به پا کردن طوفان الاقصی که الگویی برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است، با دستان خالی توانسته‌اند در برابر مهره استکبار قد علم کنند و آخرین سنگر آن‌ها را هدف قرار دهند. 

به گزارش ایسنا، جواد منصوری، دیپلمات و کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی در قدس نوشت: هفته دفاع مقدس امسال را در حالی پشت سر می‌گذاریم که بی‌پروایی رژیم صهیونیستی در رقم زدن جنایات بی‌شمار با کمک متحدان غربی علیه فلسطینی‌ها، مردم لبنان، سوریه، یمن و سرتاسر منطقه، آن هم پیش چشم ساکنان مبهوط کره خاکی، ضرورت کسب قدرت برای کشورها در جهانی که قانون جنگل بر آن حاکم است را بار دیگر به ما گوشزد می‌کند.
واقعیت آن است که با وقوع انقلاب اسلامی، بسیاری از معادلات و ساختارهای نظام سلطه که میراث دو قرن حضور غرب در ایران بود، به تدریج از میان رفت و آورده این شجره طیبه منحصر به ما نبود، بلکه توانست تمام مرزهای جغرافیایی در آفریقا، آمریکای جنوبی، شرق و غرب آسیا را درنوردد. همین امر سبب شد بدخواهان نظام اسلامی به دنبال ضربه زدن به آرمان ها و ارزش های انقلاب باشند و در سال‌های ابتدایی ده‌ها مورد خرابکاری، ترور و درگیری با مردم و نیروهای انقلاب در کشور شکل گرفت. 
با این حال نظام سلطه و کشورهای غربی هیچ دستاوردی از این آشوب‌سازی‌های ساختگی کسب نکردند. بنابراین در شهریور سال۱۳۵۹  ایالات متحده آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به همراه تعدادی از کشورهای منطقه رژیم  بعث عراق را در یک حمله گسترده به مرزهای جغرافیایی ایران همراهی کردند و در طول هشت سال دفاع مقدس نیز از هیچ کمکی از جمله، نظامی، مالی، اطلاعاتی و... دریغ نکردند. تصور آن‌ها این بود که امکانات و شرایط دفاعی و نظامی ایران پاسخگوی مقابله نخواهد بود و در عرض چند هفته تمام معادلات انقلاب اسلامی با شکست مواجه خواهد شد و سپس با صراحت به دیگر کشورهای منطقه اعلام خواهد شد، هیچ ملتی نمی‌تواند بدون خواسته آن‌ها سرنوشت خود را تعیین کند. اما پس از چند سال رشادت و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در جبهه و شکست‌های مکرر عراق در برابر ایران، کشورهای غربی زمزمه برقراری آتش‌بس میان عراق و ایران را بازگو کردند. 
این هشت سال جریان‌ساز دفاع مقدس زمینه ساز گسترش فرهنگ مقاومت در خارج از مرزهای جغرافیایی ایران نیز شد. امروز ما شاهد الگوگیری از آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس هستیم و آنچه که سبب شکل گیری محور مقاومت در منطقه شده، برآمده از همان میراث گرانسنگ خمینی کبیر (ره) است. در وهله نخست یکی از مهم‌ترین برکات هشت سال دفاع مقدس، شکل گیری ساختار جدید در بخش‌های دفاعی، امنیتی، نظامی و صنعتی کشور است که خودکفایی صنعت نظامی ما را رقم زد. از سوی دیگر دامنه تأثیرات دفاع مقدس را می توان در مقاومت رزمندگان فلسطینی در غزه و نیروهای محور مقاومت به وضوح مشاهده کرد. این جنبش‌های مبارز با الگوگیری از ایستادگی ما مقابل استکبار جهانی توانسته‌اند بسیاری از معادلات منطقه را تغییر داده و در حال حاضر آخرین پایگاه استکبار در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی را زیر فشار قرار دهند. 
بر این مبنا اکنون احساس خطر غربی‌ها از  انقلاب اسلامی ایران از بعد نظامی و امنیتی به بعد نفوذ در ساختار فرهنگی و اعتقادی کشورهای اسلامی و حتی غربی رسیده است. در ابتدای پیروزی انقلاب تصور می‌شد این جنبش تنها منحصر به مرزهای جغرافیایی ایران باشد، ولی با توجه به ماهیت و استقبالی که مردم جهان از آن داشتند به تدریج ارزش‌ها و فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس در میان کشورهای آزادی‌خواه جهان گسترده شد و مورد توجه مستضعفان جهان قرار گرفت. این خطر برای غرب قابل درک بود و در همان ماه‌های ابتدایی پیروزی انقلاب برخی از سران غربی از جمله وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و چند مقام اروپایی و آمریکایی اعلام کردند جنبش اسلامی ایران زلزله‌ای است که خاورمیانه را به لرزش درمی‌آورد و به دنبال آن به دیگر نقاط جهان نیز سرایت خواهد کرد. کشورهای غربی اعتراف می‌کنند دیگر قادر به کنترل نفوذ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران نیستند. در این محیط به گمان آن‌ها تنها پایگاه باقیمانده در برابر تهران، رژیم صهیونیستی است. اما رزمندگان فلسطینی با به پا کردن طوفان الاقصی که الگویی برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است، با دستان خالی توانسته‌اند در برابر مهره استکبار قد علم کنند و آخرین سنگر آن‌ها را هدف قرار دهند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha