• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070201020
  • خبرنگار : 71516

آب باران چادرهای آوارگان را در غزه غرق کرد

آب باران چادرهای آوارگان را در غزه غرق کرد

آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی(آنروا) اعلام کرد موجی از آب باران تعدادی از چادرهای آوارگان در اردوگاه‌های خان یونس را غرق کرد.

به گزارش ایسنا، آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی(آنروا) اعلام کرد: موجی از آب باران تعدادی از چادرهای آوارگان در اردوگاه‌های خان یونس در جنوب نوار غزه را غرق کرد. بحران آوارگان به دلیل کمبود شدید مواد اساسی لازم برای حمایت از آن‌ها در برابر باران‌ و سیلاب وخیم‌تر می‌شود.

ده‌ها خانواده بعد از اینکه شهرداری خان یونس فراخوانی را برای کمک‌رسانی داد، چادرهایشان را در خان یونس تخلیه کردند. این شهرداری هشدار داد که ماندن آوارگان در نزدیکی برکه‌های آب باران با نزدیک شدن به کاهش دمای هوا جانشان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

طبق گزارش الجزیره، مسؤول اطلاع رسانی در شهرداری خان یونس و برخی آوارگان از تکرار رنج و مشکلات ناشی از این مساله ابراز نگرانی کردند. احتمالا این مساله مجددا آن‌ها را مجبور به بازگشت به شرایط دشوار آوارگی می‌کند.

از سوی دیگر کمیته وضعیت اضطراری در شهرداری دیرالبلح در مرکز نوار غزه فراخوانی را برای امدادرسانی داد و بر لزوم مداخله فوری برای نجات شهروندان و آوارگان از خطر غرق شدن با آب باران تأکید کرد.

این کمیته تأکید کرد این شهر مثل بقیه مناطق نوار غزه در معرض ویرانی گسترده زیرساخت به خاطر تجاوزات رژیم صهیونیستی قرار گرفته و این مساله منجر به آسیب شدید به شبکه‌های جاده‌ها و آب‌ها شده است و فصل زمستان را بسیار سخت می‌کند.

باران‌های شدید وضعیت انسانی نوار غزه را تشدید کرده است. امدادگران وابسته به سازمان ملل از وخامت وضعیت این منطقه در سایه ادامه بمباران و کشتار ابراز نگرانی کرده‌اند.

دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل(اوچا) اعلام کرد تعدادی از مناطق غزه با آب باران غرق شدند که این مساله بر رنج و درد آوارگان می‌افزاید.

تعداد آوارگان در پناهگاه‌های آنروا از ظرفیت این پناهگاه‌ها تجاوز کرده است و بسیاری بدون سرپناه زندگی می‌کنند که زندگی‌شان را در شرایط سخت قرار می‌دهد.

اوچا نسبت به دشواری اداره شرایط وضعیت بهداشتی در اماکن شلوغ هشدار داد چراکه سیلاب‌ها و انباشت زباله‌ها منجر به گسترش حشرات و موش‌ها می‌شود و خطر شیوع بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha