• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403070201003
  • خبرنگار : 71963

چاپ کتاب پروفسور فریدون مقدس‌نژاد توسط انتشارات معتبر WILEY

چاپ کتاب پروفسور فریدون مقدس‌نژاد توسط انتشارات معتبر WILEY

کتاب پروفسور فریدون مقدس نژاد توسط انتشارات معتبر WILEY با هدف استفاده دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر و هوش مصنوعی، مهندسی صنایع، مهندسی برق و الکترونیک و سایر رشته‌های مرتبط بین رشته‌ای به چاپ رسید.

به گزارش ایسنا، کتاب Automation and Computational Intelligence for Road Maintenance and Management: Advances and Applications با عنوان معادل فارسی ” اتوماسیون و هوش محاسباتی برای نگهداری و مدیریت راه: پیشرفت‌ها و کاربردها” که توسط انتشارات WILEY به چاپ رسیده، ماحصل آخرین تجربیات نویسندگان در زمینه خودکاری سازی و هوش محاسباتی در مدیریت راه‌ها است. علمی جدید که حلقه اتصال مدیریت، هوش مصنوعی، پردازش تصویر و روش‌های بهینه سازی پیشرفته را در یک چارچوب کاربردی بر اساس آخرین تجربیات و یافته‌ها تعیین می‌کند.

این کتاب یک محصول بین رشته‌ای است که با هدف استفاده دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر و هوش مصنوعی، مهندسی صنایع، مهندسی برق و الکترونیک و سایر رشته‌های مرتبط بین رشته‌ای که با تکنولوژی روز مرتبط هستند، در ۱۰ فصل تالیف شده است.

پیشرفت سریع و چشمگیر در روش‌های هوش مصنوعی و محاسباتی و حسگرها و پلتفرم‌های رباتیک برداشت داده، در سال‌های اخیر تحولی در مدیریت زیرساخت‌ها از جمله راه‌ها و پل‌ها ایجاد نموده است. همچنین روش‌های پردازشی پیشرفته محققان را قادر ساخته تا برای استخراج اطلاعات پنهان با استفاده از فناوری‌های نوظهور، ایده‌های جدیدی را پیاده سازی کننده که بستر روش‌های تحولی در آینده نزدیک است.

محتوای این کتاب با دو هدف اصلی طراحی شده است. کاربرد اول به عنوان کتاب درسی برای دوره‌های مدیریت روسازی و مباحث مربوط به اتوماسیون و ارزیابی بر اساس تفسیر تصویر می‌باشد. کاربرد دوم به عنوان مرجعی برای مسائل واقعی روش‌های هوش مصنوعی، الگوریتم‌های جدید الهام گرفته از طبیعت، حل مسائل واقعی و پیشرفته مدیریت راه‌ها و زیرساخت‌ها است.

چند نمونه از روش‌های جدید ارائه شده در این کتاب شامل: تکنیک‌های پردازش تصویر، بینایی ماشین، روش‌های هوش مصنوعی، هوش محاسباتی، ابهام و حل مسائل فازی با پیچیدگی بالا، بهینه سازی بر اساس الگوریتم‌های الهام گرفته از طبیعت و استخراج دانش است. به این موضوعات به عنوان محتوای آموزشی و با هدف ایده پردازی از دیدگاه‌های مختلف در مورد نظریه‌های موجود در این کتاب پرداخته شده است. نقشه راه تالیف این کتاب آشنایی با روش‌های جدید و نشان دادن برخی از کاربردهای این روش‌ها در مدیریت روسازی راه‌ها به عنوان سرمایه‌های اصلی کشورهاست.

 لازم به ذکر است که استفاده از این روش‌ها به مدیریت روسازی راه ها، مهندسی عمران و مدیریت زیرساخت‌ها محدود نمی‌شود و در سایر زمینه‌ها مانند مهندسی پزشکی، برق و الکترونیک، مکانیک، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر و نجوم قابل استفاده است. بعنوان یک ره آورد کلی از مطالب این کتاب میتوان اشاره نمود که ترکیب روش‌های مختلف پردازش تصویر و هوش مصنوعی می‌تواند در تولید دانش جدید برای حل مسائل پیچیده و کاربردی به طور همزمان بسیار موثر و کاربردی باشد و اساساً علمی جدید در حیطه مهندسی است.

موجب افتخار است ذکر شود این اثربا این عنوان تخصصی برای اولین بار در جهان منتشر می‌گردد.

این کتاب که از ۱۰ فصل در موضوعات مجزا تشکیل شده است، به محققانی که درگیر جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ هستند توصیه می‌شود. روش‌های مورد بحث در این کتاب محصول سال‌ها تحقیق، همکاری هدفمند با گروه محققان و جمع آوری مطالب جدید توسط نویسندگان است که می‌تواند ایده‌های بسیاری برای تحقیقات در سطح تحصیلات تکمیلی و دکترا و تحقیقات پیشرفته ایجاد کند. کسب تخصص برای تفسیرهای آگاهانه و قابل اعتماد از خروجی‌های دستگاه‌های جمع آوری داده مانند تصاویر و داده‌های برداشت مکانیزه، یکی از نیازهای امروز رشته‌های تخصصی است که در یک مرجع وجود ندارد و نیاز به جستجو در منابع مختلف است؛ لذا این کتاب با هدف گردآوری این مباحث در یک مرجع طراحی و تدوین شده است. انواع ایده طراحی حسگر، پردازش تصویر دیجیتال و کاربردها در این کتاب مورد بحث قرار گرفته است. پوشش سیستم‌های حسگر سه‌بعدی، تحلیل فازی نوع III و بهینه‌سازی فراابتکاری الهام‌گرفته از طبیعت، از جمله روش‌های چندسطحی مبتنی بر تصویر و روش‌های ویژگی استخراج به عنوان موضوعات قابل توسعه، در این کتاب ارائه شده است. روش‌های آنتروپی، طبقه‌بندی و جزءبندی، استخراج الگوی مبتنی بر محتوا، روش‌های یادگیری عمیق، طبقه‌بندی سه‌بعدی بردار پشتیبانی قطبی، و الگوریتم فرا ابتکاری با الهام از رفتار طبعیت به عنوان موضوعات جدید مورد بحث قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha