• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070100743
  • خبرنگار : 50416

۳۲۰ هزار دانش آموز در استان همدان امروز به مدرسه رفتند

۳۲۰ هزار دانش آموز در استان همدان امروز به مدرسه رفتند

ایسنا/همدان مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: امسال ۳۲۰ هزار دانش‌آموز در سطح مدارس استان به تحصیل می پردازند که از این تعداد ۲۹‌ هزار پایه اول، ۲۸ هزار پایه هفتم و حدود ۲۰ هزار نفر در پایه دهم ثبت نام کرده‌اند.  

رسول شیدایی روز یکشنبه یکم مهر ماه در مراسم آغاز سال تحصیلی در دبیرستان دخترانه نوردانش ناحیه یک همدان با تبریک آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه چند سال اخیر مشکل کمبود معلم در استان مطرح است، افزود: با توجه به اینکه یکی از مشکلات نظام تعلیم و تربیت جبران معلم است، اتاق وضعیت از خرداد ماه برای بررسی نیروی انسانی تشکیل شد و تاکنون ۹۶۰ نفر نیروی جدید به بدنه آموزش و پرورش استان اضافه شده است.  

شیدایی تصریح کرد: ۱۷۰۰ نفر شرایط بازنشستگی داشتند که از این تعداد ۹۲۰ نفر از مجموعه جدا شدند و با توجه به کمبود معلم تعدادی از همکاران بازنشسته به خدمت خود ادامه می‌دهند.  

وی با بیان اینکه در سال جاری علاوه بر بازنشسته‌ها تعدادی دانشجو معلم سازماندهی شدند تا امروز، اول مهر کلاس بدون معلم نداشته باشیم، مطرح کرد: در سال جدید با توجه به تاکیدات امور تربیتی و احیای معاون پرورشی ۵۵۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش اضافه شدند.  

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اجرای طرح شهید عجمیان را یکی از برنامه‌های خوب بسیج دانش‌آموزی دانست که در تابستان به زیباسازی و رنگ‌آمیزی مدارس می‌پردازند و گفت: امسال رنگ آمیزی ۵۵۰ مدرسه و ۴۰۰۰ کلاس در سطح استان انجام شده است.  

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه ۸۲ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس هزینه شده است، خاطرنشان کرد: مرحله دوم تجهیزات از طرف اداره نوسازی خریداری شده که در روزهای آینده تحویل مدارس خواهد شد.  

شیدایی با تاکید بر اینکه نگاه دستگاه تعلیم و تربیت به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است و برهمین اساس مدارس فنی نیز تجهیز شده‌اند، اظهار کرد: در راستای عدالت آموزشی در بحث تجهیز مدارس پایین شهر و حاشیه شهر نگاه ویژه‌ای شده است و مشکلی در توزیع کتب درسی وجود ندارد.

۳۲۰ هزار دانش آموز در استان همدان امروز به مدرسه رفتند

کار اصلی مجموعه آموزش و پرورش هم رشد علمی است و هم توجه به مسئله تربیت

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز به اهمیت ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس دولتی و تحقق عدالت آموزشی مطرح کرد: کار اصلی مجموعه آموزش و پرورش هم رشد علمی و هم توجه به مسئله تربیت است.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی ادامه داد: کدام کشور را می‌توان نام برد که امثال بوعلی سیناها، خواجه نصیرها، حافظ و سعدی را در خود رشد داده باشد، کدام کشور است که دانشمندان آن این چنین سابقه روشن و تمدنی داشته باشد، اگر امروز بشر پیشرفت و توسعه دارد، مدیون حرکت‌های گذشتگان است که بسیاری از آن‌ها در این کشور بودند.  

شعبانی موثقی تصریح کرد: با وجود چنین تاریخی، اما در فضای مجازی واقعیت‌ها نوع دیگری برای جوانان ما القا می‌شود، فضای مجازی به شما اجازه نمی‌دهد واقعیت‌های رشد خودتان را به خوبی ببینید. دشمن در فضای مجازی تلاش می‌کند با برجسته کردن نقاط ضعف، اعتماد به‌نفس شما را پایین بیاورد.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان ما امروز در همان مسیری قرار گرفته‌اند که گذشتگان و دانشمندان ما حضور داشتند، افزود: دختران و پسران این کشور دارای توانایی‌های بالا و ظرفیت‌های فراوانی هستند که باید آن را در وجود خود کشف کنند و مراقب باشند در مسیر کسب موفقیت‌ها، گرفتار حرف‌ها و حاشیه‌ها نشوند. 

امام جمعه همدان تصریح کرد: دانش‌آموزان امروز آینده‌سازان این کشور هستند، مسئولان آینده و افرادی که کشور را باید به قله برسانند شما دانش‌آموزان هستید. با تقویت اعتماد به‌نفس بدانید که رشد، پیشرفت و ایجاد تمدن بزرگ اسلامی حق، توانایی و هنرمندی شماست.  

وی با اشاره به اینکه با ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس دولتی باید در عرصه عدالت آموزشی قدم برداریم، تأکید کرد: کار اصلی مجموعه آموزش و پرورش هم رشد علمی است و هم توجه به مسئله تربیت؛ باید نحوه درست درس خواندن را به دانش‌آموزان آموزش دهیم، درس خواندن یک تکنیک است و دانش‌آموزان باید با آن آشنا شوند.  

امام جمعه همدان ابراز امیدواری کرد در مدارس دولتی استان شاهد قبولی نفرات برتر کنکور در سال‌های آینده باشیم و افزود: انصاف و وجدان اقتضا می‌کند امروز از شهدا و مدافعان حرم و مدافعان امنیت یاد کنیم و قدردان آنها باشیم.

۳۲۰ هزار دانش آموز در استان همدان امروز به مدرسه رفتند

۳۲۰ هزار دانش آموز در استان همدان امروز به مدرسه رفتند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha